Класики за всички случаи

Какво е йънгтаймер? За почитателите на четириколесните превозни средства: автомобил на възраст между 10 и 30 години, който се търси. Това е достатъчно. А ето и нашатаподборка – актуалния ни списък с „хитове“ в пет класа

2308
2016

Спорт и игра

Това все още го има и при йънгтаймерите: спортна радост от шофирането, не по-малко жизнена отколкото при новите бегачки

1. Porsche 944 Turbo: Неоцененият гений

ПО-СПОКОЙНО от 911 Carrera, по-пъргаво от 928 S4 – да, навремето, в края на 80-те, 944 Turbo бе просто най-доброто Porsche. Преди години сме тествали и сравнявали точно тези три прототипа и резултатът бе категоричен. Само че това не помогна на модела. Хората искаха само една версия: 911. И докато вариантите с разположен отзад двигател с въздушно охлаждане днес струват стотици хиляди левове, поддържани 944 Turbo все още може да се намерят за малко повече от 40 000 лева. За тази сума ще получите голяма радост от шофирането, истински таланти на спортен автомобил с мощна и изискана турботяга от четири цилиндъра с работен обем по 625 куб. см и превъзходна управляемост, не на последно място и заради Transaxle конструкцията и съответно доброто разпределение на теглото между осите. Щастливците могат да намерят Turbo S с 250 вместо 220 к.с., а най-добре S с пакета M030 включително 300 к.с., регулируемо окачване, блокаж на диференциала и спирачна система от 928 S. Междувременно вече ни впечатлява и визуалното излъчване, не само заради сгъващите се фарове, но и защото 944 Turbo е толкова елегантно.

Делови, прегледен кокпит без модни заигравки, просто старият стил на Porsche

Делови, прегледен кокпит без модни заигравки, просто старият стил на Porsche

+ Ниско разположен талант – усещаш, че това е Porsche. Висока мощност, практична каросерия, изгодни цени.

– Специализираната поддръжка е задължителна, скъпи резервни части. Рядко е в оригинално състояние, често е жертва на лош тунинг.

Извод

Времето на 944 Turbo ще дойде – най-вече за онези, които вече притежават такова. Иначе: купувайте сега.

2. BMW M3 E 36  (1992-1999)

+ С великолепния атмосферен М шестцилиндров двигател. Възнаграждава майсторите на волана с чистата радост от шофирането на BMW.

– Не е безобидно като динамика на управлението, повреди на двигателите, на пазара има много автомобили със стари щети от катастрофи.

Извод

То бе чистото олицетворение на BMW M GmbH. 321 к.с. още днес на ниски цени от 30 000 лева.

3. Mercedes 190E 2.5-16  (1987-1993)

+ Здравината на 190, комбинирана с превъзходна динамика на управлението. 204 к.с. от Cosworth, Benz за удоволствие.

– Добрите поддържани екземпляри са по-скоро рядкост, версиите Evo вече са много скъпи.

Извод

Спортен Benz с произход от DTM. Често недооценяван, но много силен. От 40 000 лева.

4. Ford Focus RS (2002-2003)

+ Един Ford с Hardcore RS екстри. Забележителна турботяга, свръхпъргава управляемост, 215 к.с. за добро настроение.

– Много силни намеси на задвижването в кормилното управление, предлага се само в син цвят, рядък.

Извод

Позволете си го без тунинг, без инциденти и с малък пробег. На цени от 20 000 лева тенденцията сочи нагоре.

5. Renault Mégane RS (2003-2010)

+ Млад йънгтаймер, но си струва. Оригинална каросерия, страхотно окачване, достатъчно турбо конски сили (225).

– Средна надеждност, често е жертва на лошо отношение, каран е грубо и е тунингован.

Извод

В своето време бе мащабът по отношение на динамиката в класа на GTI. Cup версиите са с колекционерски статус.

Продължете на следващата страница …

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин