Класика на деня: VW Phaeton


7
авг.
2019

VW Phaeton трябваше от 2001 г. да успее да се наложи в сегмента на S-клас – доста амбициозна цел! Нашата класика на деня!

Кръстен на сина на бога на слънцето Хелиос, изработен със скъпоструващ ръчен труд в специално за модела изградена стъклена манифактура, близък в техническо отношение с английския автомобилен благородник Bentley: дългата база на четириместния модел VW Phaeton (2001-2016) е демонстрация на претенциите във високия клас на хората от Волфсбург и е с непреходен дизайн.  Phaeton обаче се появява и отминава. Платформата на Phaeton служи като база за Bentley Continental. Безупречната изработка на модела не отстъпва по нищо на тази на благородния английски модел. На борда разполагате със скъпи екстри на автомобилното изкуство: масивни и дебели кресла, автоматична климатична инсталация, благородно изработени превключватели и High-End-аудиосистема. Благодарение на въздушното окачване Airmotion луксозният автомобил вози изключително комфортно. Инженерният модел Phaeton играе ролята на корона на гамата на VW по отношение на луксозното оборудване, перфектната изработка и мощните двигатели. Предлагат се и 6-цилиндрови агрегати, но Phaeton доставя невероятно удоволствие с комплексния W12-бензинов мотор (420 к.с., от 2005 г.: 450 к.с.) и с разполагащия с 313 к.с. V10-дизелов двигател.

Произвежда се в продължение на 15 години – почти без промяна

В началото има проблеми с електрониката, навигационните системи и изтощени акумулатори. След две години производство проблемите са отстранени. В своя цикъл на живот Phaeton получава четири фейслифта (2007, 2008, 2010, 2014) и накрая изглежда почти също, както и в началото. Продажбите не са големи. Това не се дължи на качеството, а на имиджа на автомобил за възрастни господа. Във Phaeton има много хром, а вътрешното пространство изглежда доста старомодно. Затова пък Phaeton отдавна се е превърнал в класика на утрешния ден. Внимавайте обаче при покупка: при по-старите модели  Phaeton трябва да проверите внимателно историята на поддръжка. Въпреки не особено високите цени на покупка, разходите за поддръжка са значителни. Дори и най-малките ремонти започват от четирицифрени суми.

Още по темата

Card image cap
Клубът на супербързите: Tushek Renovatio TS 600

23
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: