2019
При Golf 4 GTI е по-добре да гледате внимателно: дали става дума за сдържано моторизирания TDI или за мощния Golf със 180 к.с.? Нашата класика на деня!
Четвъртото поколение на Golf GTI (1999-2006) изглежда доста семло и обикновено – без червени елементи и лого на решетката, без шотландско каре по седалките, но все пак със седалки Recaro. Под капака дори трака TDI – с мощност от 115 до 150 к.с., но бензиновите версии започват от 150 к.с.
Първите екземпляри на Golf 4 GTI вече са йънгтаймери. Отвън бързият Golf се познава само 16-цоловите си алуминиеви джанти на BBS и по дървения декор в интериора. Като автомобил от края на 90-те моделът разполага с въздушни възглавници, ABS, сервоуправление и ESP – така е пригоден за всекидневието и днес. Типично за Golf е доброто предлагано място. Ценителите избират фамозния 2,3-литров V5 мотор със 150 к.с. За 25-тия рожден ден на GTI през 2001 г. VW пускат юбилейна версия със 180 к.с. Оборудването включва червени спирачни апарати, по-широки калници и 90-милиметрова ауспухова тръба. Максималната скорост е 222 км/ч. Принципно Golf 4 GTI се предлага само с 3 врати.
Солиден и издръжлив, но със слабости
Проблемите с ръждата на Golf 3 са отстранени от VW – номер 4 е солиден и издръжлив. Често срещани са дефектни турбини, цилиндрови глави на1,8-литровия турбомотор. Известни са дори тотални щети на двигателя. В купето водачите често се оплакват от тракане и скърцащи седалки. Иначе изработката във вътрешното пространство на Golf 4 сравнително добра. Освен това има ядове със задната чистачка, стъклоповдигачите и климатроника. Дизеловите версии на Golf GTI също са проблемни: ангренажни ремъци, турбини, дебитомери и повреди на двигателя вследствие на чиптунинг.