2019
Peugeot 406 бе тайната звезда на френската филмова поредица „Такси“. Горещият автомобил направо отнасяше по време на гангстерското преследване модели като Mercedes 500 E и Mitsubishi Lancer Evo. Нашата класика на деня!
Срещу таксито на Даниел (Сами Насри) Peugeot 406 никой няма шанс – нито бързият Mercedes 500 E на германска банда обирджии, нито Mitsubishi Lancer Evo ма японската мафия.
Освен автомобила за филна „Такси“, девет за „Такси Такси“
Първата част на филма на Люк Бесон е от 1998 г. Осем различни автомобила Peugeot 406 3.0 24V (191 к.с., година на производство 1997) са използвани за първата част, като сцените са заснети с две коли. Главният герой превръща с натискане на бутон таксито в състезателен автомобил. Тези коли нямат нито седалки, нито двигател, но затова пък много хидравлика. Автомобили номер 3 и 4 са серийни и са служили за сцените в града. С автомобили пет и шест филмовият екип заснема кадрите по магистралата. Останалите две коли служат за донори на части, ако нещо в другите се счупи или повреди. Филмовият екип дори наема 406 от шампионата за туристически автомобили, но малко след това връща колата, тъй като на хората от Peugeot им трябва двигателят. Иначе във филма не са съсипвани никакви редки автомобили Mercedes 500 E! Каскадьорите са преобразили една W124-ка 400 E с визията на специалния модел на Daimler. Във втората част продуцентите постъпват по същия начин. Автомобилите за дивите каскади са оборудвани с бодикит и са уеднаквени в тези за кадрите по магистралата: вместо разполагащото с 6-цилиндров мотор 406 тук се използва едно здраво ревящо Peugeot 306 GTI 2.
Автомобилите за втората част на филмовата поредица са произведени от Peugeot и доставени на екипа. Точните технически данни не са известни, знае се само че става дума за седем нови и два употребявани автомобила от фейслифта на 406 3.0 24V със серийния V6 агрегат с 207 к.с. Управлението на двигателя е променено. Тук се е намесила фирма Maxituning. Ауспуховата уредба на филмовия автомобил е на Cheril. Специалният автомобил не е регистриран, като той дори няма и номер на шасито. Ако сте се въодушевили на тема Peugeot 406, то не трябва да забравяте за теча на моторно масло. Често виновник за това е семерингът на коляновия вал. Ръждата при недобре поддържаните екземпляри също не е за пренебрегване.
