Класика на деня: Peugeot 205 CTI


13
авг.
2019

С пъргави бензинови мотори и изчистен дизайн Peugeot 205 CTI завладя сърцата. Нашата класика на деня!

205 спасява Peugeot – през 80-те години на миналия век моделът е френският Golf. Компактен, изгоден и с широка гама. Особено красив е кабриолетът, чийто дизайн е дело на Pinin­fa­rina. Топверсията е CTI (1986-1994) – конкурентът на GTI.

1,9-литровият двигател предлага пъргави динамични характеристики

В Peugeot 205 CTI среща си дават италианският дизайни френският лайфстайл. 205 впечатлява с пъргавия си и жизнерадостен характер, но разочарова с изработката си: вратите не са особено дебели, ръчките на прозорците – не са много здрави, а превключвателите – много малки.  Не е за вярване, че тази малка кола някога е била сред най-успешните в своя сегмент. Топмоторизацията на CTI е 1,6-литров двигател със 104 к.с. (по-късно мощността на 1.6 е увеличена на 113 к.с.). 1,9-литровият агрегат с катализатор разполага със 102 к.с., като с него 205 поддържа пъргаво скоростта и следва стриктно движенията на волана. Също както и при Golf 1 Cabrio „французинът“ има дъга срещу преобръщане. Сгънатият покрив остава сравнително ниско, което е предпоставка за добра видимост назад.  

Цените на 205 CTI се покачват

Въпреки, че по времето на появата му на пазара, тогавашните тестващи упрекваха Peugeot за нестабилната му каросерия, която е извива и огъва, 205 контраатакува със своя чар. Той е доказан и до днес, но познатите проблеми на модела са запазени. Двигатели, които страдат от теч на масло и охладителна течност, скърцащи седалки, дефектни имобилайзери, напукващи се маркучи на тръбопроводите за спирачната система и др. Цените на добре поддържаните екземпляри се покачват – в сравнение с преди седем години в Германия те са се удвоили. Особено търсени са специалните модели като „Lacoste“ и „Roland Garros“.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: