Класика на деня: Opel Manta VLN


25
ное.
2019

По време на няколко 24-часови състезания на пистата Нюрбургринг Opel Manta VLN на Олаф Бекман се представя впечатляващо!

При 24-часовите състезания на пистата Нюрбургринг най-важна е борбата за първото място – рядко бива аплодиран късметът на противника. Изключение прави легендарния Opel Manta VLN на Олаф Бекман през 2019 г., който след тежка катастрофа се връща на пистата за последна обиколка. Феновете на Нордшлайфе аплодират автомобила, а някои от конкурентите правят шпалир в бокса. Причината: тази Manta с лисича опашка участва от 25 години в надпреварата 24 часа и се е превърнал в символ на страстта към моторния спорт.

Всъщност тази VLN-Manta е бивш рали-автомобил. В началото на 90-те години някой успява да убеди притежателя Олаф Бекман да стартира с автомобила в състезания за издръжливост. Естествено, първо тази Manta трябва да бъде подготвена за целта. Специалистът на тема Opel Kissling Motorsport удря едно рамо. Под капака е монтиран 4-цилиндровият двигател на Opel с 1800 куб. см, който е преработен с обем от 2 литра. Цилиндровата глава с 16 клапана е от Opel Kadett E GSI. Така атмосферният мотор разполага с 255 к.с. Те имат задачата да се справят със собствено тегло от 930 кг.

Ниското тегло си казва думата в граничната зона. Заедно с ABS и спирачките на PFC то позволява късно спиране – сериозно предимство на Нордшлайфе. Спирачният баланс може да се настройва. Тристепенно регулиращото се окачване на Manta VLN е от KW, а 6-степенната трансмисия – на Drenth. Радиаторът е от Mercedes C-клас, а страничните огледала Opel Astra DTM, задното крило – от Porsche GT3. Предният капак, калниците и вратите са от карбон. Заради по-добрата обтекаемост за тази състезателна Manta са пригодени калници от BMW M3 E30.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >