Класика на деня: Mitsubishi Galant AMG


6
юли
2020

Когато AMG все още не е част от Mercedes, запитвания за тунинг идват и от други автомобили. Така например AMG изтръгват 177 к.с. от това Mitsubishi Galant!

Когато човек чуе или види легендарното съкращение AMG, то веднага прави асоциация с модели на Mercedes. Нищо чудно – от 1998 г. хората от Афалтербах са част от портфолиото на Mercedes и оттогава са специализирани в легалното „допингиране“ на автомобилите със звезда в емблемата. Преди обаче Mercedes да придобие 51 процента от дяловете на тунинг-фирмата, специалистите от Афалтербах приемат и други поръчки. Например от Mitsubishi също им възлагат проект: след като второто поколение на седана Debonair е облагородено на външен вид, в началото на 90-те години AMG се заемат с тунинговането на Galant E30.

500 екземпляра на Mitsubishi Galant AMG са произведени специално за японския пазар. Първоначално автомобилът е усъвършенстван на външен вид: променена радиаторна решетка, специални джанти, странични прагове и заден спойлер. От AMG заменят серийното окачване с такова с газови амортисьори и спортни пружини. Кулминацията обаче е под предния капак. 2-литровият атмосферен двигател на Galant е основно преработен и се сдобива със 177 вместо серийните 144 к.с. Предлаганите трансмисии са 4-степенна механична и 4-степенна автоматична. Задвижването е предно. При подходящо сцепление спринтът от 0 до 100 км/ч се взема за осем секунди.

Семпъл седан с нещо специално

Шестото поколение на Mitsubishi Galant (Typ E30) се предлага и на германския пазар. През пролетта на 1988 на пазара се повява сравнително семплия седан с четири врати, а година по-късно го последва и хечбекът. Мощността на предлаганите в Германия моторизации е от 86 до 144 к.с. Galant се отличава с две технически особености: във версия GTI-16V с предно задвижване разполага с лекетронно регулиращо се окачване, което поддържа автомобила винаги на едно и също ниво спрямо пътната настилка независимо от ситуацията на пътя. А версия с 4х4 на GTI-16V притежава четири завиващи колела.

Рали вариантът на VR-4 успява да извоюва между 1989 и 1992 г. победи в много ралита в Европа, Африка и Азия!

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >