Класика на деня: Mercedes 500 E (W 124)


12
авг.
2019

Произвеждан от Porsche и Mercedes, задвижван от 5-литров V8 двигател от Mercedes R 129: 500 E е уникален и е нашата класика на деня! 

Към средата на живота на модела V8-вариантът  500 E придава на благородния имидж на W 124 (1984 до 1997 г.) спортна нотка. Мощният Mercedes (1990 до 1995 г.), който по отношение на много части е Porsche, се появява на пазара като расов спортен седан.

Произвежда се и от Porsche, и от Mercedes

През есента на 1990 г. на пазара се появява 500 E. Неговият 5-литров V8 агрегат с 326 к.с. (след фейслифта 320 к.с.) е от Mercedes SL (R 129). Произвеждан е на две места: в Зинделфинген и при Porsche в Цуфенхаузен. По онова време Porsche страда от липса на натоварване на производствените мощности и получава каросерията, предната част и челната стена. След това калниците се правят по-широки с 56 милиметра, за да се побере V8 двигателят. След модифицирането на ръка, каросерията се връща в Зинделфинген за лакиране. А след това монтирането на мотора и крайният монтаж със собствено окачване (с използване на части от R 129) плюс собствена ауспухова уредба и собствени спирачки отново стават в завода на Porsche в Цуфенхаузен. производството на един автомобил 500 E продължава впечатляващите 18 дни. Резултатът действително е един вид Porsche с четири врати – далеч преди появата на Panamera. Вторият фейслифт през юни 1993 г. въвежда обозначение Е-клас – „500 E“ става „E 500“.

Със втория фейслифт се появява и ръждата

500 E заема стабилна позиция на пътя,  управлението му е директно и прецизно. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. 500 E и неговият събрат 400 E никога не са предлагани като T-Modell – тъй като падащите си по V8-двигатели американци купуват SUV-ове вместо комбита. С фейслифта от 1993 звездата се мести от радиаторната решетка върху предния капак. За съжаление се появява и ръждата: засегнати са кантовете на вратите, задният капак, праговете и калниците. резерви части могат да се намерят. През 1994 г. 500 E струва 145 590 германски марки. Днес екземпляри в състояние 2 се продават за над 60 000 лв., а тези в състояние 3 – от 40 000 лв.

Още по темата

Card image cap
Клубът на супербързите: Ferrari LaFerrari

19
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
Светещите камиони на Ишиномаки

26
февр.
2016

Японските украсени камиони Decotora водят двойствен живот. През деня някои от тях работят здраво. А след залез-слънце празнуват

Card image cap
Hyundai Off Road Show 2016 премина при невероятен интерес и събра рекорден брой посетители

17
окт.
2016

Официалният представител на Hyundai Motors Company за България организира за своите клиенти и почитатели на марката ексклузивно тест драйв събитие Hyundai Off Road Show 2016.

Card image cap

В последния брой:

Архив >