Новини » Класика на деня: Honda S2000 – култов роудстър с високооборотен двигател

Класика на деня: Honda S2000 – култов роудстър с високооборотен двигател

2408
2021

1963 г. е специална за марката Honda – дотогава японският производител не е произвеждал никакви автомобили, а само мотоциклети. През същата година първият специално разработен автомобил на марката влиза в производство: при това S500 не е скучен компактен модел, а роудстър, с който Honda иска да привлече вниманието към себе си.

Ето защо по случай 50-годишнината на Honda Motor Company през 1999 г. на пазара отново трябва да излезе открит спортен автомобил – и се появява S2000. В лицето на прототипа SSM производителят от Страната на изгряващото слънце вече е представил визията си за модерен спортен автомобил три години по рано. Така серийният модел приема основните елементи на SSM, включително концепцията на високооборотния дивигател и дигиталния кокпит, ориентиран към водача.

Кокпитът е редуциран до най-същественото.

Honda S2000 с високооборотен двигател

През 1999 г. Honda S2000 влиза в производство. Нейниият 2-литров двигател развива 240 к.с. – без турбо! За да се постигнат до 9000 оборота, Honda проектира двигателя с къс ход, така че и коляновият вал остава къс – и много стабилен. Четирицилиндровият агрегат разполага и със системата на Honda за променливи фази на газоразпределение „VTEC“.

При около 6000 оборота електрониката на двигателя удължава времето за отваряне на клапаните, така че в цилиндрите да постъпва повече въздух. Така в комбинация с по-голямо количество впръскано гориво се генерира по-висока мощност – но само когато е необходимо. Компактният агрегат печели наградата „Международен двигател на годината“ между 2000 и 2004 г. За разлика от концепцията SSM, в което е поставена автоматична трансмисия, Honda предлага S2000 само и едиствено с ръчна скоростна кутия.

Уредите „цитират” инструментите, използвани в F1-болида McLaren MP4/5, за който Honda доставя двигателя.

След фейслифт през 2004 г., в хода на който, наред с други неща, са преработени окачването, както и дизайнът на предната и задната част, производството на S2000 е спряно в средата на 2009 г. Над 110 000 екземпляра от модела са продадени в целия свят, повече от половината от тях – в САЩ. С оглед на ръчната трансмисия, това постижение може да се разглежда като огромен успех. Освен невероятното усещане при шофиране, роудстърът се превръща в легенда заради няколко участия във филмите от поредицата „Бързи и яростни“, в които S2000 се управлява от героите Суки и Джони Тран.

Колко струват Honda S2000 днес?

Ако търсите употребявана Honda S2000, трябва да подготвите поне 30 000 лева, а за автомобил с пробег около 100 000 километра ще ви трябват поне 40 000. През 2002 г. нов S2000 е струвал 70 000 лева.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА HONDA S2000 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Още по темата

ƒ