Класика на деня: Ford Focus RS


4
юни
2019

Първият Focus RS се появява през 2002 г. като строго лимитиран спортист за удоволствие с рали гени. Безкомпромисен характер с турбо-мощ и първокласни рефлекси. Нашата класика на деня!

Focus RS е доста почитана класика, която се появява на пазара през 2002 г. като събрат на бестселъра с 2-литров турбомотор и 215 к.с.! Истински майстор на удоволствието с рали-гени от автомобила-легенда на Колин Макрий. Конкурент на Golf R32 в класа на компактните спортисти. Строго лимитиран на 4501 екземпляра и предлагащ се в цвят „Ford Racing Blue“, днес моделът е сред най-предпочитаните йънгтаймери на марката. Първият Focus RS е автомобил с характер, който доставя удоволствие.

Дизайнът на RS със сдържани спойлери е почти скучен за днешните разбирания. Единствената крайна ауспухова тръба също не изглежда спортно. Отвътре почти изненади – кокпитът на Focus е естествено син и доста семпъл. Изключение прави цветната маркировка на волана, която показва разположението на гумите на автомобила. Освен това централната конзола е от истински карбон, а двигателят се стартира от бутон. Впечатляващи обаче са динамичните характеристики на този Focus. При това нямаме предвид максималната скорост от 232 км/ч и спринта до 100 км/ч за 6,7 секунди. RS е майстор на завоите, като AUTO BILD го определи през 2002 г. като „най-активния модел с предно задвижване на света“! Почти перфектното окачване позволява висока скорост в завоите, а компактната „бегачка“ се държи стабилно и балансирано. Така липсата на ESP остава незабелязана. 4-цилиндровият турбомотор ускорява брутално от 3000 об/мин.  Максимален въртящ момент: 310 нютонметра. Единствено много твърдото окачване причинява болки в кръста на водача. Във спортния Focus всяка неравност на пътя се предава към водача, а на моменти може да се превърне дори в мъчение.

Ford Focus RS е безкомпромисен компактен спортист с рали-гени. Тук комфортът и дизайнът не са на преден план – те отстъпват на удоволствието от шофирането. Първият Focus RS е доста рядък екземпляр – автомобил в оригинално състояние се намира много трудно.

Още по темата

Card image cap
Fiesta ST200: ускорителят на частици

16
юни
2016

1,6 литра работен обем и 200 к.с. са напълно достатъчни за спортното задвижване на малкия автомобил с тегло само 1163 кг. По отношение на радостта от шофирането никой не може да се мери с жизнения Ford Fiesta ST200!

Card image cap

В последния брой:

Архив >