Класика на деня: Ford Focus RS


4
юни
2019

Първият Focus RS се появява през 2002 г. като строго лимитиран спортист за удоволствие с рали гени. Безкомпромисен характер с турбо-мощ и първокласни рефлекси. Нашата класика на деня!

Focus RS е доста почитана класика, която се появява на пазара през 2002 г. като събрат на бестселъра с 2-литров турбомотор и 215 к.с.! Истински майстор на удоволствието с рали-гени от автомобила-легенда на Колин Макрий. Конкурент на Golf R32 в класа на компактните спортисти. Строго лимитиран на 4501 екземпляра и предлагащ се в цвят „Ford Racing Blue“, днес моделът е сред най-предпочитаните йънгтаймери на марката. Първият Focus RS е автомобил с характер, който доставя удоволствие.

Дизайнът на RS със сдържани спойлери е почти скучен за днешните разбирания. Единствената крайна ауспухова тръба също не изглежда спортно. Отвътре почти изненади – кокпитът на Focus е естествено син и доста семпъл. Изключение прави цветната маркировка на волана, която показва разположението на гумите на автомобила. Освен това централната конзола е от истински карбон, а двигателят се стартира от бутон. Впечатляващи обаче са динамичните характеристики на този Focus. При това нямаме предвид максималната скорост от 232 км/ч и спринта до 100 км/ч за 6,7 секунди. RS е майстор на завоите, като AUTO BILD го определи през 2002 г. като „най-активния модел с предно задвижване на света“! Почти перфектното окачване позволява висока скорост в завоите, а компактната „бегачка“ се държи стабилно и балансирано. Така липсата на ESP остава незабелязана. 4-цилиндровият турбомотор ускорява брутално от 3000 об/мин.  Максимален въртящ момент: 310 нютонметра. Единствено много твърдото окачване причинява болки в кръста на водача. Във спортния Focus всяка неравност на пътя се предава към водача, а на моменти може да се превърне дори в мъчение.

Ford Focus RS е безкомпромисен компактен спортист с рали-гени. Тук комфортът и дизайнът не са на преден план – те отстъпват на удоволствието от шофирането. Първият Focus RS е доста рядък екземпляр – автомобил в оригинално състояние се намира много трудно.

Още по темата

Card image cap
BYE-BYE, BOB!

31
мар.
2017

Той е последният каубой сред големите автомобилни мениджъри. Вече на 78 г. Боб Луц реши да се пенсионира. Вицепрезидентът на GM вече не е актуален, но легендата напуска сцената с високо вдигната глава

Card image cap
BMW 340i срещу Airbus A340

22
дек.
2015

За първи път BMW Серия 3 се предлага като изключително мощната версия 340i – това обозначение обаче е запазено от огромния самолет Airbus A340. Сега двамата екстремисти се срещат

Card image cap
Клубът на супербързите: BMW Alpina B5

27
юли
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap

В последния брой:

Архив >