Класика на деня: Cliff Calibra

0712
2019

Почитателите на автомобилния спорт несъмнено познават легендата на Opel „Cliff-Calibra“ Нашата класика на деня!

През 1996 г. един черно-бял Opel Calibra дава своя отпечатък в съзнанието на почитателите на автомобилния спорт. Тимът на Opel  Йост е със спонсор производителя на душгелове Cliff и залепил реклами навсякъде по автомобила. Зад волана е пилотът от Майнц Мануел Ройтер (днес на 57), който накрая на сезона  с 218 точки извоюва титлата, изпреварвайки пилота на Mercedes Бернд Шнайдер. 6-цилиндрвият агрегат под капака на Opel Calibra V6 4×4 DTM/ITC не оставя никакъв шанс на конкурентите. По време на състезанието в Хелзинки пилотите с Calibra заемат от първо до трето място, също както и на Норисринг. Ройтер печели на Хокенхайм и на Айфел, а в Сао Паоло си подсигурява спечелването на шампионата. И то след провал през предишната година!

„Cliff-Calibra“: подобрена и адски мощна

Предишната година в DTM (1995 г.) е доста лоша за Opel. Williams правят шасито на състезателната Calibra, двигателят е дело на Cosworth, а електрониката – на Bosch. Сътрудничеството между всички тях обаче не върви добре, а резултатът са повредени двигатели, стачкуваща хидравлика за трансмисията и отказваща електроника. Идва обаче 1996 г.: Opel са подобрили всичко и най-после пъзелът се подрежда. 2,5-литровият V6 двигател разполага с над 500 к.с. ITC (International Touring Car Championship) позволява редица технически подобрения. Така Calibra е с двойно задвижване и  активно окачване. Максималната скорост е над 300 км/ч, а моторът се развърта до 15 000 оборота.

Видео можете да видите тук:

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин