2019
Със своя V12 двигател този висок модел се справя с лекота дори със спортни автомобили. Уникалното BMW X5 Le Mans е нашата класика на деня!
Този ултра-SUV е единствена бройка, разполага със 700 к.с. и в навечерието на новото хилядолетие е трябвало да вдигне продажбите на новото (тогава) BMW X5. Планът: тогавашният шеф на BMW M Алберт Бирман монтира в колата двигателя от победителя в Льо Ман V12 LMR. Резултатът е чудовищен SUV с качества на спортен автомобил. Премиерата на BMW X5 с V12 е през 2000 г. на автомобилния салон в Женева.
За 4,7 секунди 2-тонният SUV достига 100 км/ч
Мощността на двигателя е 700 к.с., а 2-тонният SUV ускорява до темпо 100 км/ч за 4,7 секунди. Максималната скорост е 278 км/ч, а максималният въртящ момент – 720 нютонметра, на разположение при 5000 оборота. Още от външния вид личи бруталната мощ на SUV-а. Ламинираният с карбон преден капак притежава огромен вентилационен отвор. BMW X5 Le Mans е качено на ретро джанти BBS в матово-златист цвят. За да може SUV-ът да се държи по-добре в завоите, центърът на тежестта му е смъкнат: радикалното X5 е с 30 милиметра по-близо до асфалта в сравнение със серийната версия на модела.
X5 Le Mans се управлява само с каска
Във вътрешното пространство липсват седалка за пътника до водача и задни седалки, като вместо това водачът седи в състезателна седалка. разпределението на тежестта е почти идеално – 51:49 процента. Необходими са по-големи състезателни спирачни апарати, за да може тежкото X5 да бъде подобаващо забавено. Върху арматурното табло пише: „Управлявайте само с каса – няма въздушна възглавница!“ Иначе Le Mans се стартира съвсем обикновено с ключ, само че след това не заработва обичайния дизелов двигател, а състезателен мотор. По онова време Ханс-Йоахим Щук следва указанията за каската, когато пришпорва X5 Le Mans по Нордшлайфе на Нюрбургринг: за 7 минути и 49 секунди е измината една обиколка на отсечката. Така SUV-ът е по-бърз от някои спортни автомобили.