2019
Четвъртото поколение на Серия 7 скъсва с дотогавашната линия на дизайна на 90-те години и хвърля в размисъл много почитатели на BMW. Днес 760Li е нашата класика!
Тогавашният шеф-дизайнер на BMW Крис Бенгъл дава със спорния си проект BMW 760Li (E65/66/67, период на производство 2001 до 2008) насока по отношение на творческото бъдеще на цялата автомобила индустрия.
Мощност: V12 двигател с 445 к.с.
BMW 760Li е една от най-сложните в техническо отношение коли от началото на 2000-те години. Под капака на 760 работи N73, който за първи път комбинира четириклапанна техника и директно впръскване напълно променливото газоразпределение Valvetronic. 12-цилиндровият мотор е с 460 к.с. За 5,4 секунди той изстрелва 2,2-тонния автомобил до 100 км/ч, а максималната скорост е електронно регулирана на 250 км/ч. 760i и 760Li са по-мощни от своите предшественици, като разходът на гориво е намален с 10 процента. Водачът управлява 6-степенна автоматична трансмисия.
iDrive слага край на войната на бутоните
По отношение на оформлението на вътрешното пространство Крис Бенгъл също поема по нови пътища. Системата за управление на с един превключвател iDrive освобождава кокпита от големия брой превключватели. Управлението на новата концепция обаче е малко сложно – преди да започнете, трябва внимателно да прочетете ръководството за експлоатация на автомобила. Като цяло 760Li не се управлява (кокпита) интуитивно. Смущаващо за мнозина е и стъпалото в багажното отделение. Днес тези Серии 7 не са много скъпи, тъй като много клиенти се плащат от скъпите разходи за поддръжка.