2024
По отношение на компактните автомобили, Golf се смята за най-добрият. Но конкуренцията на Волфсбург навремето беше голяма и разнообразна. Какво ще кажете за отговора на Opel?
Kadett D, който беше пуснат на пазара през 1979 г., беше първият автомобил в историята на Opel с предно задвижване. Дълго време в Рюселсхайм се съпротивляваха на тенденцията, но след това успяха: изчистеният и правоъгълен D в студено, голо полярно бяло с възможно най-малкия двигател и най-доброто оборудване – такива комбинации бяха възможни през 1980 г. – представлява най-доброто предложение сред компактните модели. Включва прецизно кормилно управление със зъбна рейка, най-добрите стойности на ускорение и спиране, както и най-ниския разход на гориво, щедро пространство за краката на задната седалка и голям багажник с нисък товарен праг. за товарене. Зряло представяне – особено защото всичко при Kadett D е ново с изключение на двигателя.
Отпред работи доказалият се, сега напречно монтиран 1,2-литров OHV четирицилиндров двигател от началото на шейсетте години на миналия век. Нормалната версия осигурява 54 к.с., а 4-та предавка е достъпна от 60 км/ч. Благодарение на късото предавателно число, което симулира въртящия момент, моторът става по-шумен при високите обороти, но е възможна максимална скорост от 140 км/ч. все още е възможна. Петте предавки все още остават мълчаливо желание, но съществуващите четири се включват прецизно и притежават къси ходове. разстояния. Освен не особено доброто усещане при спиране, наистина няма от какво друго да се оплаквате.
Оборудването на Berlina внася малко блясък в трезвия интериор с лесно управление. Нехлъзгащият се велур, който осигурява голяма опора върху тънките седалки е част от него, воланът и скоростния лост изглеждат добре и са удобни; Golf може да е по-птргав, Ritmo по-индивидуален, Escort, Horizon и 323 – по-евтини, но в крайна сметка тогавашната реклама е правилна: „Kadett. Има това, което много биха искали да имат.“ Той притежава класа!
Плюсове и минуси
За Opel Kadett D означаваше техническа революция; Рюселсхайм за първи път разработва автомобил с предно задвижване и напречно разположен двигател. Това не се отрази на така прехвалената надеждност и клиентите се възползваха: между 1979 г. и лятото на 1984 г. около 2,1 милиона екземпляра слизат от поточната линия в завода в Бохум и като Vauxhall в Елсмер Порт, Великобритания. Фактът, че един подчертано трезво стилизиран и най-вече конфигуриран Kadett D излъчва чист прагматизъм, все още е стои на пътя на великата класическа кариера – Kadett B и C притежават повече данни да докоснат сърцето.
Освен това разнообразието от каросерии на D е много ограничено. Предлага се като хечбек с две и четири врати, както и с малък багажник или голяма задна врата или като комби с две и четири врати. Това е. Разнообразието се постига само чрез множество варианти на двигатели и оборудване. Старият 1.2 литров двигател OHV има в базата си 53 к.с. и като S версия 60 к.с., той е семпъл и неразрушим. Новите 1,3-литрови OHC двигатели с задвижване с ангренажен ремък (смяна на всеки четири години или 60 000 км) първоначално страдат от недостатъчно добре закалени разпределителни валове, но тъй като тази повреда бе отстранявана гаранционно, около 40 години по-късно всички разпределителни валове са заменени.
Днес собствените карбуратори Varajet на GM са по-голям проблем, което води до лоша работа на двигателя. Kadett D също ръждясва, но не повече от другите коли за времето си. Много части от ламарина се предлагат употребявани или нови, тампоните на макферсоните са изключение – резервните аксесоари обикновено не стават. Търсят се панели за врати за GTE и GLS, както и седалки Recaro за спортните версии SR и GTE, същото важи и за матово черните допълнителни елементи. Но дори и да решите да си купите топ модела, няма да обеднеете.
Ситуация на пазара
Пазарът е малък, но спокоен, защото технологичният пионер Kadett D все още не е много популярен на сцената на старите модели на Opel. Той споделя съдбата си с Ascona C с предно задвижване. Единственото изключение е горещият GT/E, единственият рядък и скъп представител на серията. Практичното комби Caravan също е рядкост от дълго време, но е на цена малко по-висока от тази на хечбека и седана. Четирицифрените цени са правило, оборудването и производителността се заплащат допълнително. В края на краищата цените на дълго подценявания D са с тенденция нагоре.
Резервни части
Нещата стават наистина сериозни само когато търсите няколко съвпадащи панела на вратите за червения интериор на Berlina или резервоар и датчик за гориво за GTE (единственият инжекционен двигател в серията). Обичайните износващи се части и дори нови части за каросерията са лесно достъпни. Заден капак NOS струва 390 евро в Matz Autoteile, врата струва 256 евро, а горивна помпа струва 72 евро. Панел за ремонт на арка на задния калник струва 46 евро, спирачен цилиндър на колело 20 евро и нов калник 250 евро (източник: OTR Oldtimerteile). Всичко останало може да се намери по някакъв начин в интернет.