Китай: основният двигател на електрическата мобилност


30
юли
2019

„Миналата година у нас са продадени над един милион електромобила“, казва главният редактор на китайския AUTO BILD Майкъл, докато пътуваме към автомобилния салон. Отново търкам очи… След повече от десетчасов полет може би все още сънувам?
Не, истина е! И може да се види дори и със сънен поглед. По магистралата се движат познати и непознати марки с електрическо задвижване: Tesla, Weltmeister, Dearcc, Xiaopeng, Qiantu… Въпреки трудните имена лесно се разпознават по зелените регистрационни табели.

Iconiq Motors показа автомобила с най-голямата врата: 3 м дълга и 1,4 м висока

На паркинга пред гигантския изложбен комплекс не е по-различно. Присъствието на електромобилите е факт, но странното за мен е липсата на видими зарядни станции. „Поради нарасналия пробег от поне 300 км автомобилите се зареждат спокойно в дома или офиса“, разяснява Майкъл.

Кой има по-голям екран? Китайските производители залагат на огромни дисплеи

Разглеждайки огромните зали на Shanghai Auto, се убеждавам за пореден път, че в Поднебесното царство нямат никакво съмнение в бъдещето на електрическата мобилност. „Повече от 300 утвърдени компании и стартиращи фирми произвеждат електрически превозни средства“, ми разказва любезен младеж на отличен английски на щанда на Leading Ideal. Не без гордост той ми показва предимствата на дебютния им модел One: 800 км хибриден пробег, лицево разпознаване замества нуждата от ключ, управление с гласови команди на китайски и английски, монолитен дигитален кокпит с големи екрани за пътника до водача.

Елитните марки се харчат като топъл хляб – все пак тук има над 2 милиона милионери

Разбира се, не всички проекти са успешни. Немалко от участвалите миналата година на автосалона в Пекин (Шанхай и китайската столица се редуват при домакинството) днес ги няма тук. В същото време тогавашни прототипи вече се движат по пътищата. „Щом има интерес, моделите тук бързо влизат в масово производство“, споделя китайският ми колега Майкъл.

Дизайнери от Торино, Лос Анжделис и Шанхай създават футуристичните модели на ICONA

Въпреки динамиката на китайския автомобилен пазар напоследък се усеща забавяне. По данни на Асоциацията на китайските автомобилни производители през първите два месеца на 2019 г. са продадени 3,85 милиона автомобила, спад от близо 15 процента спрямо миналата година.

Цифри, които трудно се възприемат на фона на българските мащаби. Дали наистина съм се събудил?

NIO е една от най-перспективно развиващите се китайски автомобилни компании

Извод

Без преувеличение автомобилните изложения в Китай се превърнаха в глобален лидер. Китайският пазар е атрактивен за всички производители, но местните определено проявяват повече смелост и фантазия в разработките. В същото време качеството се подобрява.

Още по темата

Card image cap
Фейслифт за Kuga

20
февр.
2016

След четири години компактният SUV на Ford Kuga ще получи голямо обновление. Новият модел ще бъде показан на автосалона в Женева.

Card image cap
Pagani готви ултрамощната Huayra ВС

4
ян.
2016

Pagani разработва хардкор версия на Huayra. Премиерата на лимитираната до 20 бр. специална серия ще бъде на изложението в Женева

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: