2016
MAZDA CX-4: И НИЕ ИСКАМЕ ТОВА СТРАХОТНО SUV COUPÉ!

СХ-4 е новото SUV Coupé на Mazda, изградено на базата на СХ-5. Каква е закачката? Ще се предлага на първо време само в Китай. Евентуална версия за Европа все още се обсъжда
Ето го поредния новак, оцветен в рубиненочервен металик. Феновете на Mazda добре знаят, че това е цветът на новите модели. Все пак от години марката си е извоювала имиджа на италианския японец. Никой друг модел не го доказва по-добре от новия СХ-4, елегантно SUV Coupé на базата на
СХ-5. Ако емблемата на решетката беше друга, щяхме да аплодираме Alfa за страхотно изглеждащия модел. Докато СХ-4 отвън е издържана в напълно индивидуален стил, в купето японците копират самите себе си. Кокпитът е заимстван от компактната „тройка“. Подобно на конкурентите Mercedes GLC Coupé и BMW X4 и тук аеродинамиката е за сметка на пространството във вътрешността на автомобила. Не че е тясно, но все пак… Като моторизация от Mazda на този етап планират два бензинови агрегата. По-малкият е двулитров със 158 к.с. Предлага се единствено с предно задвижване. По-големият 2,5-литров мотор е със 192 к.с., със серийно задвижване на всички колела и автоматична скоростна кутия. Единственият проблем е, че засега ще се произвежда само за Китай. Но ние вече знаем: от Mazda са започнали да мислят за европейска версия на модела – произведена в Япония.
RENAULT KOLEOS: ГИГАНТ НА КОЛЕЛА!
Историята с Koleos наистина е странна. Този автомобил някак се размина със SUV бума. Докато конкуренцията скачаше от един рекорд на продажби към следващия, клиентите сякаш не можаха истински да се влюбят в идващото от Корея предложение на Renault в този сегмент. Може би причината е в необичайния му дизайн, а и техниката не беше нещо, което да те накара да затаиш дъх. Чудесно е, че сега, при поколение 2, французите са подходили напълно различно. Новата генерация е базирана на Nissan X-Trail, а новите пропорции са абсолютно сполучливи. С това актуалният Koleos чудесно се вписва в новата дизайнерска линия на Talisman и Megane. В този вид моделът със сигурност и в Европа ще пожъне успех. С дължина от 4,67 м новият Koleos е с 22,1 см по-дълъг от малкото си братче Kadjar. Командното табло също впечатлява: с голям екран а ла Tesla. С луксозните си и удобни седалки този SUV прави реверанс в по-голяма степен към комфорта и по-малко към спортната линия. Това се вписва и в предвидената моторизация, предлагаща между 130 и 172 к.с. През есента Koleos ще дойде в Европа – и да знаете, този път наистина е направен много добре!
VW T-Prime GTE: ПОД НЕГО СЕ КРИЕ НОВИЯТ TOUAREG

Над пет метра дължина, тегло под два тона – Touareg залага на леки конструкции и вече не изглежда толкова гигантски
Успехът на Tesla генерира нова конкуренция. Дълги опашки пред шоурумите само за да може да се направи поръчка за автомобил – това е мечтата на всеки производител. Но в случая не Audi, Jaguar или Citroën преминават в атака, а една новосформирана компания от Китай. LeEco се нарича никому неизвестната до момента марка, зад която стои технологичният милиардер Ия Юетинг, който участва и в автомобилния стартъп Faraday Future. Първата студия на LeSee е изработена изцяло в Китай.
Дизайнът е футуристичен и оригинален: гладки повърхности, авангардна предница и насрещно отварящи се врати, с което електромобилът изглежда доста нестандартно. Техническите параметри за сметка на това са по-скоро скромни: 210 км/ч максимална скорост, за капацитета на акумулаторите и пробега към момента няма данни. Китайците предпочитат да говорят за това, че LeSee ще може да се движи абсолютно автономно – точно както и очакваният в края на 2017 г. хит сред автомобилистите Tesla Model 3. И още един паралел: основателят на фирмата Ия Юетинг изглежда като китайската версия на шефа на Tesla Елън Мъск – спортен, небрежно облечен и изпълнен с огромна енергия.
LeEco LeSee: ТОВА Е КИТАЙСКАТА TESLA!
Успехът на Tesla генерира нова конкуренция. Дълги опашки пред шоурумите само за да може да се направи поръчка за автомобил – това е мечтата на всеки производител. Но в случая не Audi, Jaguar или Citroën преминават в атака, а една новосформирана компания от Китай. LeEco се нарича никому неизвестната до момента марка, зад която стои технологичният милиардер Ия Юетинг, който участва и в автомобилния стартъп Faraday Future. Първата студия на LeSee е изработена изцяло в Китай. Дизайнът е футуристичен и оригинален: гладки повърхности, авангардна предница и насрещно отварящи се врати, с което електромобилът изглежда доста нестандартно.
Техническите параметри за сметка на това са по-скоро скромни: 210 км/ч максимална скорост, за капацитета на акумулаторите и пробега към момента няма данни. Китайците предпочитат да говорят за това, че LeSee ще може да се движи абсолютно автономно – точно както и очакваният в края на 2017 г. хит сред автомобилистите Tesla Model 3. И още един паралел: основателят на фирмата Ия Юетинг изглежда като китайската версия на шефа на Tesla Елън Мъск – спортен, небрежно облечен и изпълнен с огромна енергия.
Извод
Три пъти модерен SUV, един път футуристична електрическа бегачка: звездите на автосалона в Пекин напълно се вписват в европейските вкусове. Колко от тези шоугиганти ще видим по нашите пътища в бъдеще? Вероятно всички, дори може би и китайската Tesla!