2017
Nio иска да се конкурира с петметровия си електрически SUV ES8 с Tesla Model X & компания. Автомобилът трябва да се превърне в жизнено пространство на колела с полезни асистенти. А смяната на батерията – за три минути – ще премахне страха от недостатъчния пробег.
Размерите на Nio ES8: над пет метра дължина, два метра широчина и междуосие от 3,01 метра. Предницата е доминирана от голяма решетка на радиатора, а фаровете са екстремно тесни. Силуетът е на кросоувър, който придава спортна нотка на SUV-а и малко прилича на Volvo. Дръжките на вратите са поставени във вратите – като при Tesla. Отзад има LED-светлини. Дизайнът на Nio е направен в едно мюнхенско студио, собственост на марката. Така китайците искат да направят шпагата между екстравагантния азиатски и консервативния европейски дизайн. Благодарение на най-новия чип Mobileye EyeQ4 и 23 сензори ES8 владее автономни функции на придвижване.
В Nio ES8 няма да намерите класически скоростомер. Той е заменен от тъчскрийн с висока резолюция. Воланът е скосен в долната си част, а вентилационните дюзи са интегрирани в арматурното табло. В средата на таблото има голям тъчскрийн за управление на инфотейнмънт системата. Пътникът до водача разполага с комфортна седалка с функция за масаж и отопление, предлагаща дори вадеща се опора за стъпалата.
ES8 е оборудван с Nomi (Know Me), личният асистент в Nio, зад който се крие изкуствен интелект. Кулминацията в Nio обаче са сменящите се батерии. при това в рамките на три минути. Така няма да ви се налага да се бавите по време на дълъг път.
С напълно заредени батерии ES8 може да измине близо 355 километра и да ускори за 4,4 секунди до 100 км/ч. Благодарение на 480 кВт./652 к.с. и максималния си въртящ момент от 840 Нм моделът разполага с подобаващи динамични характеристики. За задвижването отговарят четири електромотора. Разполагащият с двойно задвижване ES8 ще се появи на пазара в средата на 2018 г. и ще струва около 115 000 лв.