Кинезитерапевт: не се навеждайте поне 5 минути след дълго шофиране!

Дано не сте го изпитвали: цял ден бързате да стигнете морето, най-накрая се паркирате пред хотела и се втурвате да разтоварвате багажа, когато изведнъж остра болка прерязва кръста ви


7
апр.
2017

Позицията на седене съвсем не е обичайна за човешкия организъм и затова след няколко часа, прекарани в колата, връзките между прешлените на гръбначния стълб са сериозно разтеглени и опасно отпуснати веднага щом се изправим. Именно в такъв момент се случват най-често болезнени инциденти, защото забравяме да дадем време на тялото да си отдъхне, преди да се нахвърлим с устрем да вадим тежките куфари от багажника. Гръбначният стълб има нужда от адаптация – поне 5 минути след неколкочасово шофиране. През това време е най-добре да направите няколко семпли физически упражнения, с които тялото ви да влезе плавно отново в кондиция.

От съществено значение тук е формата и конструкцията на седалката. Горещо препоръчвам при избора на автомобил да се вглеждате в наличността на лумбална опора, която съществено допринася за предпазването на кръста от травми. Дългото седене в автомобила не само разтяга връзките между прешлените на гръбначния стълб, а едновременно с това се превръща в сериозна опасност за развитие на дискова херния. Добрата седалка с лумбална опора намалява рисковете. Важно е също така долната част на седалката да може да се регулира на височина независимо в предната и задната си част, така че да настроите позицията на седене оптимално: колкото по-голям е ъгълът между бедрото и тялото, токова по-малко е натоварването за вашия кръст.

При по-дълги пътувания съветвам да се правят почивки на поне два часа интервал, като след слизане от автомобила извършите описаните тук леки упражнения за възстановяване на кръста. Правете ги задължително и след като приключите с дългото шофиране. Ако не сте във форма и не ви е до гимнастика, просто изчакайте 5 минути, разходете се, отдъхнете и едва тогава започнете да вадите чантите от багажника. При спуканата гума също изчакайте въпреки стреса, който изпитвате. Вашият кръст ще ви се отблагодари за стореното!

ВАЖНИЯТ КОМПЛЕКС ОТ УПРАЖНЕНИЯ ЗА ШОФЬОРА

Повдигате няколко пъти едното коляно, свито под прав ъгъл, така че бедрото да е успоредно на земята, след което повтаряте упражнението с другото коляно

Правите крачка напред с ръцете на кръста. Тежестта на таза изнасяте напред, едното коляно сгъвате напред, а другия крак изпъвате назад. Рамената също трябва да са изнесени назад, брадата да бъде прибрана към гърдите, за да се получи дъга от главата до краката

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Peugeot 206 CC на старо: любимецът на козметичния бранш

1
сеп.
2017

С твърдия си сгъваем покрив Peugeot 206 CC грабна сърцата на гордите жени. Дали обаче малкият чаровник е способен и на продължителна връзка?

Card image cap
Jaguar XJ8 втора ръка: рисковият луксозен лайнер

2
сеп.
2017

Преди 18 години благородният "британец" е струвал 71 000 евро.

Card image cap
Внимавайте с багажа!

3
май
2016

Опасността от блокада на границата с Гърция отпадна, но неукрепените товари продължават да бъдат заплаха за сигурността в пътуванията по празниците

Card image cap

В последния брой:

Архив >