Кинезитерапевт: не се навеждайте поне 5 минути след дълго шофиране!

Дано не сте го изпитвали: цял ден бързате да стигнете морето, най-накрая се паркирате пред хотела и се втурвате да разтоварвате багажа, когато изведнъж остра болка прерязва кръста ви


7
апр.
2017

Позицията на седене съвсем не е обичайна за човешкия организъм и затова след няколко часа, прекарани в колата, връзките между прешлените на гръбначния стълб са сериозно разтеглени и опасно отпуснати веднага щом се изправим. Именно в такъв момент се случват най-често болезнени инциденти, защото забравяме да дадем време на тялото да си отдъхне, преди да се нахвърлим с устрем да вадим тежките куфари от багажника. Гръбначният стълб има нужда от адаптация – поне 5 минути след неколкочасово шофиране. През това време е най-добре да направите няколко семпли физически упражнения, с които тялото ви да влезе плавно отново в кондиция.

От съществено значение тук е формата и конструкцията на седалката. Горещо препоръчвам при избора на автомобил да се вглеждате в наличността на лумбална опора, която съществено допринася за предпазването на кръста от травми. Дългото седене в автомобила не само разтяга връзките между прешлените на гръбначния стълб, а едновременно с това се превръща в сериозна опасност за развитие на дискова херния. Добрата седалка с лумбална опора намалява рисковете. Важно е също така долната част на седалката да може да се регулира на височина независимо в предната и задната си част, така че да настроите позицията на седене оптимално: колкото по-голям е ъгълът между бедрото и тялото, токова по-малко е натоварването за вашия кръст.

При по-дълги пътувания съветвам да се правят почивки на поне два часа интервал, като след слизане от автомобила извършите описаните тук леки упражнения за възстановяване на кръста. Правете ги задължително и след като приключите с дългото шофиране. Ако не сте във форма и не ви е до гимнастика, просто изчакайте 5 минути, разходете се, отдъхнете и едва тогава започнете да вадите чантите от багажника. При спуканата гума също изчакайте въпреки стреса, който изпитвате. Вашият кръст ще ви се отблагодари за стореното!

ВАЖНИЯТ КОМПЛЕКС ОТ УПРАЖНЕНИЯ ЗА ШОФЬОРА

Повдигате няколко пъти едното коляно, свито под прав ъгъл, така че бедрото да е успоредно на земята, след което повтаряте упражнението с другото коляно

Правите крачка напред с ръцете на кръста. Тежестта на таза изнасяте напред, едното коляно сгъвате напред, а другия крак изпъвате назад. Рамената също трябва да са изнесени назад, брадата да бъде прибрана към гърдите, за да се получи дъга от главата до краката

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Honda CR-V – един от най-добрите според статистиката на TÜV

19
мар.
2018

Докладът на TÜV за 2018 г. ни информира, кои автомобили са надеждни и в добро състояние и след години. AUTO BILD ще ви представи най-добрите 15 SUV-а, които са препоръчителни като употребявани

Card image cap
Забравените модни комбита: Lancia Lybra SW, Jaguar X-Type Estate и Saab 9-3 SportCombi

10
май
2017

Индивидуалността не трябва да струва скъпо. Дори напротив, тези три комбита ни привличат с много ниските си цени. Но дали рискът може да бъде пресметнат?

Card image cap

В последния брой:

Архив >