Като капсула на времето: 34-годишна Mazda 323F на 630 км!

2207
2024

За 34 години тази Mazda 323F е изминала само 630 километра – и никога не е била регистрирана за постоянно. Сега капсулата на времето се продава – на цена, близка до тази на нова кола!

Отварящи се фарове, силует а ла купе и пет места: Mazda 323F е екзотика, чийто статус на класика често бива подценяван. В момента в Полша се предлага много специален екземпляр от модела, който никога досега не е бил регистриран официално!

През 1989 г. Mazda представи четвъртото поколение на 323. Специалното при нея беше, че за първи път, наред с доказаната хечбек версия, клиентите имаха възможност да избират и 323F – спортна модификация, наподобяваща купе, но с пет врати. 323F, която разполага с изскачащи фарове, беше добре приета в Европа, но с годините започна да изчезва от пътищата.

Синият велурен салон не само изглежда като нов – той практически никога не е използван. Автомобилът няма радио.

Ако търсите надеждна класика за всеки ден или вече имате голяма колекция модели Mazda, трябва да разгледате по-внимателно следната оферта: на практика нова 323F, идваща от знаменитата колекция на Хайнц Маки, се продава в Полша.

Швейцарският вносител на автомобили успява да събере общо 240 коли в рамките на няколко десетилетия – а над 100 от машините са като нови. След смъртта на Маки през 2015 г. МПС-тата са продадени на търг. По това време голяма част от капсулите на времето отиват при полския дилър Klasyka Gatunku, който вероятно е закупил машините за 1000 до 2000 франка на бройка.

Mazda-та все още използва оригиналните си гуми! Ако новият собственик планира да кара 323F, те определено ще трябва да бъдат сменени.

Търсени редки машини като Saab 90 с пробег само 500 километра бързо си намират нов собственик; други е трябвало да почакат повечко, преди да намерят новия си притежател. Дори години по-късно автомобили от колекцията на Хайнц Маки продължават да „изплуват“ по онлайн борси. Пресен пример е тази светло синя Mazda 323F от 1990 г., която в момента е обявена за продажба в Краков, Полша.

Само на 630 километра според таблото

Mazda-та е само на 630 километра на часовник и никога не е била регистрирана. На снимките компактният модел с характерните изскачащи фарове изглежда феноменално. Боята и компонентите по каросерията са в перфектно състояние. Интериорът също изглежда безупречно – включително и стилният син велур.

Според описанието към обявата през последните 34 години Mazda-та винаги е била държана в хале или в гараж и никога не е била зарязвана навън. Затова не е изненадващо, че по автомобила няма нито щети, нито следи от употреба. Но най-важното е, че няма ръжда.

Култ от 90-те години: за съжаление, при нови модели вече не е позволено да се монтират изскачащи фарове.

При сериозен интерес към „японката“ все пак следва да поразпитате за операциите по поддръжката, тъй като продавачът не разкрива нищо по този въпрос в обявата. Ако тази 323F не стане част от нечия колекция, а бъде карана от бъдещия си собственик, със сигурност ще трябва по нея да се сменят доста неща – най-малкото заради естествените процеси на стареене. 1,8-литровият 16V-двигател генерира 103 к.с., които предава към предните колела посредством 5-степенна механична скоростна кутия.

Колко струва йънгтаймерът?

Освен велурената тапицерия, сред екстрите на 323F са още люк на покрива и сервоуправление. През 1989 г. базовата цена на 323F в Германия е била 22 950 марки; а в момента тази на практика нова 323F се продава за 17 950 евро (ок. 36.000 лева).

Това са доста пари за 323F, все пак за под 20 хил. отгоре ще си купите чисто нова Mazda3. Но 323F определено е по-готина – не само защото по-късно задните й светлини се монтират и на Aston Martin DB7.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин