2019
Всъщност продължителните ни тестове са на 100 000 километра. Един пилот с Alfa4C обаче се заби в нашето Volvo XC90. Край на теста! Жалко.
Март 2018 г. Редакторите на AUTO BILD Андреас Май и Манфред Клангвалд пътуват до Гьотеборг, за да вземат нов автомобил за продължителен тест. Вземането става директно от завода на Volvo. Шведският автомобилен производител го нарича FactoryDelivery, като тази услуга се предлага за клиентите на XC60/XC90 и V90. В шикозно обзаведения център на FactoryDelivery ни чака нашият XC90 D5 AWD Inscriptionв сдържания цвят пясъчен металик. Внушителен автомобил на цена от 180 000 лв. Едно XC90 с всичко, моля!
Така нашето пътешествие с модела започна на север, за да завърши седем месеца по-късно на юг на Autostrada A 9 близо до езерото Комо. Нашият колега Франк Майер си пътуваше спокойно из Италия. Докато един доста изнервен и свръхмотивиран водач на редкия модел Alfa 4C не се появява в огледалото за обратно виждане. Колегата ни Майер описва случилото се по следния начин: „В тунела водачът на 4Cрязко даде газ. Пътната настилка бе мокра, Alfa-та влезе в улей в асфалта отляво, завъртя се надясно и се заби в шофьорската ми врата. След това италианецът се удари в лявата стена на тунела.“ За щастие всичко се разминава без пострадали. Франк Майер проверява щетите по Volvo-то и се успокоява. Само ламарини, ще мога да продължа да се движа, мисли си той. Оказва се, че се е заблудил. На връщане пътуването му завършва на магистрала A 7 близо до Лаацен. Хамбург не е далеч, а изведнъж Volvo-то губи мощност и издава звуци като смъртно ранено.
Извикана е пътна помощ и пътуването продължава на нея. 4C е оставил сериозни щети по шведската стомана. Предна ос, окачване на двигателя, предна колона на покрива. Разходите за ремонт биха стрували между 30 000 и 50 000 лв. Така XC90 би се отдалечило толкова от оригиналното си състояние, че по-нататъшното продължаване на продължителния тест не би имало смисъл. За съжаление. Тъй като до катастрофата Volvo се държеше образцово. С изключение на няколко капризи на сензора за поддържане на дистанция на темпомата нямаше други технически забележки. Моделът бе един от най-предпочитаните за пътуване на дълги разстояния. В града и в подземния гараж ни бе трудно с маневрирането – заради размерите.
Няма никакъв спор относно шикозния дизайн, но затова пък мненията се различават по отношение на управлението на кокпита. С централно разположения тъчскрийн повечето водачи изобщо не могат да се разберат. Без изучаване и време за свикване повечето функции си остават скритив подменютата. По-добре недейте да се ровите по време на движение, тъй като ще отклоните вниманието си от пътя. Накрая болката от загубата е голяма. Това XC90 щеше да достигне целта след седем месеца. По-бързо от останалите коли от продължителните ни тестове…
ИЗВОД
Какво ни остана след този кратък тест на XC90? Първо една голяма празнина в автопарка ни. Комфортният „великан“ бързо намери своите почитатели в редакцията. Ясно – при тази цена няма какво друго да се очаква. До преди катастрофата „шведът“ се целеше в оценка 6 за надеждност.Затова произшествието се оказа особено трагично за всички.