Каскадьорът Кирил Тодоров: ударихме две коли таван в таван пред КАТ

2312
2018

„С този Ford С-Мах скачам в канала до бул. Сливница в София… с катафалка W124-ка поставих рекорд за България – 5,5 обръщания през таван… а тук дрифтя с пожарна Tatra…” Животът на този човек определено не е скучен. Работата му е да „тотализира“ автомобили от всякакъв калибър – поне привидно. Зад кулисите обаче нещата изглеждат по друг начин. „В действителност ние не сме диваци, които просто блъскат и трошат. Не можете да си представите колко голяма отговорност за живота и здравето на снимачния екип носим“, разкрива Кирил Тодоров, който над 10 години изпълнява различни каскади с превозни средства и е един от доказалите се „авто-мото“ каскадьори на „Ню Бояна филм“.

5,5 обръщания през таван – рекорд за България

„За една от последните си задачи трябваше да карам BMW „петица“ с десен волан и без врати по тесния път около Дяволското гърло в Родопите, а от двете страни на колата се бяха хванали други каскадьори, с чиито тела трябваше да минавам буквално на сантиметри от скалите и мантинелите, за да бъдат кадрите максимално атрактивни“. Дори в непринуден разговор 33-годишният мъж прави впечатление на невероятно спокоен и уравновесен. В неговата професия ако не си хладнокръвен и не умееш да запазваш концентрация, можеш да се простиш със собствения си живот – или с този на някого от снимачния екип. „Няма да забравя как возих двама оператори на ATV в хале на „Кремиковци“. Те трябваше да снимат динамична сцена, а аз – да следвам колите от различни позиции. В един момент се наложи да мина под свод… където единствено инстинктът ми успя да спаси главата на втория оператор, която буквално щеше да бъде откъсната“, спомня си Тодоров най-страшния момент в кариерата си.

Зад гърба си Киро има над 50 филма – американски, български и дори индийски. „Напоследък индийците са луди по нашите каскади“, разкрива със задоволство мъжът, който до 2011 е активен автомобилен състезател и през 2017 възобновява кариерата си. „В нашия бранш няма случайни хора – всички са бивши състезатели по даден спорт“. Самият Кирил управлява за пръв път автомобил сам-самичък едва на 9-годишна възраст, а по-късно има редица успехи в дисциплините рали, рали спринт и планинско, като прави всичко възможно, за да намери спонсори за по-конкурентоспособен автомобил през сезон 2018.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин