Каскадьорът Кирил Тодоров: ударихме две коли таван в таван пред КАТ


23
дек.
2018

„С този Ford С-Мах скачам в канала до бул. Сливница в София… с катафалка W124-ка поставих рекорд за България – 5,5 обръщания през таван… а тук дрифтя с пожарна Tatra…” Животът на този човек определено не е скучен. Работата му е да „тотализира“ автомобили от всякакъв калибър – поне привидно. Зад кулисите обаче нещата изглеждат по друг начин. „В действителност ние не сме диваци, които просто блъскат и трошат. Не можете да си представите колко голяма отговорност за живота и здравето на снимачния екип носим“, разкрива Кирил Тодоров, който над 10 години изпълнява различни каскади с превозни средства и е един от доказалите се „авто-мото“ каскадьори на „Ню Бояна филм“.

5,5 обръщания през таван – рекорд за България

„За една от последните си задачи трябваше да карам BMW „петица“ с десен волан и без врати по тесния път около Дяволското гърло в Родопите, а от двете страни на колата се бяха хванали други каскадьори, с чиито тела трябваше да минавам буквално на сантиметри от скалите и мантинелите, за да бъдат кадрите максимално атрактивни“. Дори в непринуден разговор 33-годишният мъж прави впечатление на невероятно спокоен и уравновесен. В неговата професия ако не си хладнокръвен и не умееш да запазваш концентрация, можеш да се простиш със собствения си живот – или с този на някого от снимачния екип. „Няма да забравя как возих двама оператори на ATV в хале на „Кремиковци“. Те трябваше да снимат динамична сцена, а аз – да следвам колите от различни позиции. В един момент се наложи да мина под свод… където единствено инстинктът ми успя да спаси главата на втория оператор, която буквално щеше да бъде откъсната“, спомня си Тодоров най-страшния момент в кариерата си.

Зад гърба си Киро има над 50 филма – американски, български и дори индийски. „Напоследък индийците са луди по нашите каскади“, разкрива със задоволство мъжът, който до 2011 е активен автомобилен състезател и през 2017 възобновява кариерата си. „В нашия бранш няма случайни хора – всички са бивши състезатели по даден спорт“. Самият Кирил управлява за пръв път автомобил сам-самичък едва на 9-годишна възраст, а по-късно има редица успехи в дисциплините рали, рали спринт и планинско, като прави всичко възможно, за да намери спонсори за по-конкурентоспособен автомобил през сезон 2018.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
V1 поставя традиция в провеждането на атрактивни състезания в София

5
ное.
2015

Организаторите очакват над 7000 фенове на автомобилния спорт край трасето, за да отпразнуват заедно финала на шампионата и първия рожден ден на „София Картинг Ринг“

Card image cap
Първо сравнение на Audi R8 V10 Plus и Porsche 911 GT3 RS

28
дек.
2015

Затегнете коланите за най-великата битка на пътя: топспортистът на Audi R8 среща свръх-Porsche GT3 RS. Битка, която ще надмине всички граници

Card image cap
MGB е истински “англичанин”

6
май
2017

Главният редактор на BILD Кай Дикман за добрите и лошите времена на расовия роудстър

Card image cap
Клубът на супербързите: Falcon F7

26
юли
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap

В последния брой:

Архив >