2024
Германската екологична организация Deutsche Umwelthilfe пледира в много германски градове да бъдат въведени по-високи такси за паркиране на SUV – и това предложение среща одобрението на много хора
Германската екологична организация Deutsche Umwelthilfe (DUH) се бори за налагането на по-високи такси за паркиране и ограничения за паркирането на SUV. През юни 2024 г. заявления за това вече са подадени в 150 града, а впоследствие организацията получава още хиляди запитвания от DUH от други градове. По неофициална информация над 21 000 души вече били поискали от DUH да подаде заявления за утежнения режим на паркиране в техните градове. Чрез своите приложения екоорганизацията иска да насърчи местните власти да предприемат по-строги действия срещу тежките и високи модели.
Колко ще струва паркирането на SUV?
След хилядите писма, получени от DUH, официални заявления за вдигане на таксите за паркиране и налагане на ограничения за паркиране на SUV-модели са подадени в още 174 града. Така общият брой на подадените заявления се е вдигнал до 324. Усилията на екоактивистите вече се увенчават с успехи – в Аахен и Кобленц вече приеха „увеличение на таксите за разрешителни за паркиране в зависимост от размера на автомобила“, разкриват от DUH.
От Deutsche Umwelthilfe са на мнение, че таксите за паркиране към гражданите трябвало да се вдигнат поне до 360 евро годишно, както и да бъде въведена система за тарифиране в зависимост от размера на МПС. Също така германската еколоорганизация се стреми към значително по-строги ограничения по отношение на паркирането.
Тройни по-високи цени за паркиране в Париж
Париж е пример за успешното налагане на този модел. В анкета сред тамошните граждани, проведена през февруари 2024 г., болшинството запитани гласува в подкрепа на утрояването на таксите за паркиране на SUV. След налагането на мерките във френската столица DUH организира онлайн анкета, в която германците имаха възможност да изразят подкрепата си за по-високи тарифи за паркиране на „ненужно големите“ SUV. 19 000 души се включиха в кампанията и възлагат на екологична организация да подаде съответните заявления до градовете от тяхно име.
DUH подчертава, че като цяло не разглеждала семейните автомобили като вановете за SUV. Но и в това отношение от години се наблюдавала тенденция „автомобилите от всеки клас да стават по-големи и по-тежки“, оплакват се екоорганизацията.