Камери вместо огледала: какво трябва да знаем за системата?


25
мар.
2020

Неправилно регулираните огледала създават потенциална опасност. А какво се случва при MirrorCam?

За конвенционалните огледала се прилага простата физика – ъгълът на падане е равен на ъгъла на отражение. Това означава, че всеки път, когато водачът промени позицията си на седалката, се променя и зоната му на видимост. Това е коренно различно при MirrorCam. Благодарение на комбинацията от екран и камера водачът винаги вижда една и съща картина – на всяка позиция на седалката. Зрителното поле също може да се регулира индивидуално чрез контролния панел на вратата. Предимството на MirrorCam: ако водачът измести полето дотолкова, че законовите изисквания вече не са изпълнени, той получава съобщение на дисплея, а това не се случва при обикновените огледала. С дълго натискане на функционалния клавиш стандартната позиция бързо се връща.

Как хората с очила се справят с дисплеите и мога ли да нося слънчеви очила при ползване на MirrorCam?

Дисплеите MirrorCam могат да се ползват лесно и от хора, които носят очила. Именно защото заради позицията на A-колоните вече не е нужно да измествате толкова погледа наляво и надясно, за да виждате трафика зад себе си. Въпреки това за носещите очила може да бъде трудно да свикнат с новите перспективи и разстояния. Тогава първият въпрос, на който трябва да си отговорят те, е дали очилата все още са правилните? Промените в зрението са постепенни, често не се забелязват в началото. В подобни случаи проблемите за носещите очила ползватели на MirrorCam обикновено не се дължат на системата, а на неподходящи очила. Дали на бюрото или зад волана – правилото е: очилата трябва да пасват на работното място! Обикновено слънчевите очила също не представляват проблем. От качеството на слънчевите очила обаче зависи много колко се променя визуалното възприятие на човека.

Защо някои водачи първоначално се затрудняват да шофират по права линия назад с MirrorCam?

MirrorCam предлага два изгледа при маневриране назад: при стандартната настройка големият основен дисплей показва зоната директно зад камиона, а долната част – по-отдалеченото пространство. Този изглед доказва своята полезност най-вече при завой на задна предавка. Ако обаче шофьорът кара назад по права линия, често е по-добре да деактивира тази функция. Това става много лесно – чрез натискане на бутона във вратата. По този начин маневрирането с MirrorCam предлага допълнителни възможности в сравнение с огледалата. Поради тази причина има нужда от малък период на адаптация със системата. Освен това камерите са малко по-изнесени от огледалата към външните краища на автомобила – и затова може да се види повече, отколкото с огледалата, когато автомобилът се движи назад по права линия. Това също изисква време за адаптация, като прехвърляте постоянно погледа между лявото и дясното огледало. Защото в сравнение с конвенционалните огледала човек има субективното усещане, че се движи под ъгъл, а всъщност композицията върви направо.

Как си взаимодействат MirrorCam и Sideguard Assist?

Sideguard Assist помага на шофьорите, като насочва вниманието им към неподвижни или движещи се обекти в наблюдаваната зона вдясно от камиона при риск от ПТП. На MirrorCam тези предупреждения се показват във визуална форма, така шофьорите получават цялата информация, обединена на едно място.

Системата Sideguard Assist предотвратява инциденти с колоездачи при десен завой

Работи ли MirrorCam при изключен двигател?

Когато шофьорите прекарват почивките си в кабината, те могат да активират системата с камерите за две минути, като използват бутон на леглото и от страната на водача, когато двигателят е изключен и завесите са спуснати. По този начин се осъществява наблюдение на зоната около превозното средство, както и на всяка съмнителна дейност, свързана с камиона или неговия товар. Системата се стартира автоматично при отваряне на вратата, така че излизането от автомобила да е безопасно по всяко време.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >