2017
Сърцето: 4 цилиндъра и турбо тип twin-scroll – 2-литровият двигател (вътрешнозаводско наименование THETA 2.0 T-GDI) развива 250 к.с. и 353 Нм (378 Нм при Overboost) и 275 к.с. при същия максимален въртящ момент във версията Performance. В основата си моторът е много близък до този в последната генерация на Mitsubishi Lancer Evo – неслучайно работният обем, както и ходът и диаметърът на буталото са еднакви!
По-твърд: когато отворите капакa на двигателя, няма да откриете традиционния „стрътбар“ между ботушите на окачването тип Макферсон. Усилващите елементи по предната част можете да видите, когато вдигнете колата на подемник. Това са две „лястовици“ отляво и отдясно, както и още един метален компонент в центъра. Нови са и тампоните на двигателя.
Спирачките на i30 N се охлаждат благодарение на специални въздуховоди в бронята (т.нар. air ducts). Естествено, дисковете са значително по-големи в сравнение с тези на стандартния i30. Дори и при N-ките има разлики в размера им – очаквано, те са най-големи в модификацията Performance.
Недозавиване ли? На моменти човек се чуди дали прочутата (горублянска) сентенция „за над 200 коня предното не става“ не е отживелица. Ние тествахме версията Performance, оборудванa с електронно управляем хидравличен блокаж на диференциала. i30 N се държи направо феноменално за толкова мощна кола с предно задвижване!
Скъпи, а къде ще натоварим новия хладилник? „Разпънка“ за повече устойчивост срещу усукване има в багажника – разбира се, при сгъване на седалките тя пречи за големи предмети – и поради тази причина може да бъде демонтиранa лесно и от непрофесионалист сред развиване на няколко болта.
По-прецизно кормилно управление: i30 N използва кормилна рейка, при която електромоторът е монтиран не на кормилната колона, а долу – при самата рейка. Това осигурява по-директно усещане за водача при атакуване на серпентините.
Продължете на следващата страница