Как това Coupé на S-клас получи крилати врати


14
май
2020

През 80-те години на миналия век се появяват многобройни преработки на Mercedes за богати индивидуалисти. Най-дивата от тях е може би тази на Франко Сбаро и е базирана на Mercedes 500 SEC.

Coupe-то на Mercedes-S-клас W 126 се счита за майсторско творение по отношение на стила и пропорциите. Този SEC е от перото на легендата в дизайна Бруно Сако и освен с външност, блести с комфорт, оборудване, качество и несравнимо пътно поведение. Познавачите обаче ценят най-много сдържаността на Mercedes C 126.

През странните 80-те години всичко е различно. По онова време богатите индивидуалисти искат да направят впечатление със своите Coupé-та и тунинг-специалистите са доста търсени в това отношение. Първоначално хората от Styling Garage от Хамбург преработват моделите на Daimler в изключителни автомобили с крилати врати. Две години по-късно и италианският дизайнер Франко Сбаро открива този пазар.

Тунинг на външния вид и ъпгрейд на пърформънса по желание

На пръв поглед преработката на Сбаро изглежда като космически кораб. Вратите са от пластмаса и са значително по-къси от оригиналните врати на SEC. Това изцяло променя силуета на C 126. Сбаро е имал за образец 300 SL с крилати врати. Качването и слизането са затруднени. В кокпита има регулиращи се седалки, а предницата прилича на самобръсначка от онова време. Калниците са издадени, джантите – затворени, както и Widebody кит, с който Benz-ът на Сбаро няма нужда да се крие от нито един спортен автомобил на онова време. Сбаро е направил и ъпгрейд на двигателя: който е искал, е можело да си поръча 500 SEC с крилати врати с 6,9-литровия V8 от Mercedes S-клас W 116. Естествено трябвало е да разполага с необходимата сума: преработката е струвала около 200 000 лв.  Sbarro Gullwing са направили 14 екземпляра – повечето за шейхове от Близкия Изток. Пълното име на модела е „Sbarro Mercedes 500 Portes Papillon“.

Гастон Росато е открил този екземпляр на Sbarro Gullwing в Колумбия. Росато е специалист на тема редки автомобили и има автокъща във Флорида – The Barn Miami. Няма документи за първия притежател на автомобила – тунингованият модел на Daimler е пристигнал през 1987 в страната на кокаина. Страстта на наркобарона Пабло Ескобар към модели на Mercedes е всеизвестна – той е давал много пари за луксозни автомобили. Междувременно и този Sbarro Gullwing се намира в Близкия Изток – Росато го е продал за 160 000 лв. в Саудитска Арабия.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >