МОЛЯАА? Вече навърши 8 години? На BMW X1 не му личи, че е на пазара от 2009 година – поне не външно. Наистина, компактният SUV бе пуснат в продажба 15 години след основателя на класа Toyota RAV4. Но успя да завладее пазара със своята динамика на управлението – най-вече в комбинация с работещите като турбина, но рядко продавани редови 6-цилиндрови бензинови двигатели 25i, 28i и 35i (218 до 306 к.с.). До този момент нито един SUV не „лежеше“ на пътя и не завиваше по-добре. Но най-продаваният двигател, и то с голяма преднина, бе 4-цилиндровият дизел с варианти на мощността от 116 до 218 к.с. (N47). А бестселърът сред тях бе sDrive 18d със 143 к.с. и задно задвижване.

Ангренажна верига
При произведените до септември 2013 година дизелови двигатели на Х1 може да се удължи ангренажната верига. Смяната струва близо 3200 лева – ако не трябва да бъдат отстранявани и други щети.
Наистина, високият въртящ момент осигурява добри динамични характеристики при нисък разход на гориво от около 6 литра във всекидневието, но който очаква типичен за BMW пъргав агрегат със спонтанни реакции, ще остане разочарован. Мощността се разгръща мудно, звукът е груб – поне за агрегат на BMW. През август 2011 година BMW въведе акустичен пакет, а от септември и шумоизолация под предния капак за повече тишина. Всички двигатели над 200 к.с. са с двойно задвижване (xDrive), при вариантите с по-ниска мощност серийно се задвижват само задните колела. В продължителния тест на AUTO BILD едно xDrive 18d впечатли с осигуряващото чудесно сцепление двойно задвижване, като разходът на гориво е по-висок с около половин литър спрямо 18d със само 2 задвижвани колела.
Но при покупката на употребяван автомобил най-сериозната слабост на Х1 се крие точно в задвижването: при четирицилиндровите дизели с всякаква мощност, произведени преди 1 септември 2013 година, може да се удължат ангренажните вериги. Признаците са шумовете на празен ход и след студен старт, както и светещата контролна лампа на двигателя. Който игнорира това, рискува скъсване на веригата – и икономическа тотална щета на двигателя. Но много от автомобилите са ремонтирани кулантно от BMW – ако имате съмнения, проверете в BMW!

Дизелови инжектори: от около 200 000 километра инжекторите на дизеловите двигатели често протичат (признаците: миризма, придърпване). Смяната струва над 1000 лева – на цилиндър.
Продължете на следващата страница