Как се представя X1 с напредване на възрастта?

Има модели, на които възрастта просто не им личи. Първото Х1 е един от тях. Но под красивите ламарини на компактния SUV се крие един проблем – и то именно при популярните 4-цилиндрови дизели


3
апр.
2017

МОЛЯАА? Вече навърши 8 години? На BMW X1 не му личи, че е на пазара от 2009 година – поне не външно. Наистина, компактният SUV бе пуснат в продажба 15 години след основателя на класа Toyota RAV4. Но успя да завладее пазара със своята динамика на управлението – най-вече в комбинация с работещите като турбина, но рядко продавани редови 6-цилиндрови бензинови двигатели 25i, 28i и 35i (218 до 306 к.с.). До този момент нито един SUV не „лежеше“ на пътя и не завиваше по-добре. Но най-продаваният двигател, и то с голяма преднина, бе 4-цилиндровият дизел с варианти на мощността от 116 до 218 к.с. (N47). А бестселърът сред тях бе sDrive 18d със 143 к.с. и задно задвижване.

Ангренажна верига
При произведените до септември 2013 година дизелови двигатели на Х1 може да се удължи ангренажната верига. Смяната струва близо 3200 лева – ако не трябва да бъдат отстранявани и други щети.

Наистина, високият въртящ момент осигурява добри динамични характеристики при нисък разход на гориво от около 6 литра във всекидневието, но който очаква типичен за BMW пъргав агрегат със спонтанни реакции, ще остане разочарован. Мощността се разгръща мудно, звукът е груб – поне за агрегат на BMW. През август 2011 година BMW въведе акустичен пакет, а от септември и шумоизолация под предния капак за повече тишина. Всички двигатели над 200 к.с. са с двойно задвижване (xDrive), при вариантите с по-ниска мощност серийно се задвижват само задните колела. В продължителния тест на AUTO BILD едно xDrive 18d впечатли с осигуряващото чудесно сцепление двойно задвижване, като разходът на гориво е по-висок с около половин литър спрямо 18d със само 2 задвижвани колела.

Но при покупката на употребяван автомобил най-сериозната слабост на Х1 се крие точно в задвижването: при четирицилиндровите дизели с всякаква мощност, произведени преди 1 септември 2013 година, може да се удължат ангренажните вериги. Признаците са шумовете на празен ход и след студен старт, както и светещата контролна лампа на двигателя. Който игнорира това, рискува скъсване на веригата – и икономическа тотална щета на двигателя. Но много от автомобилите са ремонтирани кулантно от BMW – ако имате съмнения, проверете в BMW!

Дизелови инжектори: от около 200 000 километра инжекторите на дизеловите двигатели често протичат (признаците: миризма, придърпване). Смяната струва над 1000 лева – на цилиндър.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Как оценяват от TÜV 4-5-годишните VW Touareg?

15
мар.
2018

Докладът на TÜV за 2018 г. ни информира, кои автомобили са надеждни и в добро състояние и след години. AUTO BILD ще ви представи най-добрите 15 SUV-а, които са препоръчителни като употребявани

Card image cap
E-клас (W 212) срещу 230.4 (W115): скука или легенда?

11
авг.
2017

За около 24 000 лева можете да закупите разумен Е-клас или добре запазен W 115. По-изгоден ли е олдтаймерът във всекидневието?

Card image cap
Шофирането с високо кръвно е рисково

7
апр.
2017

Кардиолозите отстраняват повредите в мотора на човешкото тяло. С тяхна помощ той отново намира правилния такт. В бъдеще автомобилът ще помага за анализа на сърдечната дейност

Card image cap
Opel Zafira Tourer на старо: много място за семейното щастие?

12
мар.
2018

Никой не може да се мери с вановете по отношение на гъвкавостта. А Zafira Tourer с Eврo 6 дизелов двигател вече може да се намери на много добра цена

Card image cap
Volvo XC90 V8: Великолепно неразумно… и без загуба на стойност!

17
февр.
2017

С единствения V8 в историята на марката първият SUV Volvo XC90 най-сетне се превърна в класик

Card image cap

В последния брой:

Архив >