Как се представя E-клас S/W211 с напредване на възрастта?


13
май
2019

Преди фейслифта компонентите на окачването като шарнири и тампони, горивната система и електрониката на двигателя при дизелите са по-капризни отколкото след него. Поради това категоричната ни препоръка е да приемете по-високата цена и да купите S 211 след фейслифта от 2006 година. И така остава въпросът за двигателя. При нашето сравнение ние избрахме базовия дизелов двигател (200 CDI се предлагаше само при лимузината) и базовия бензинов агрегат. Ролята на автомобила мечта се поема от големия 500 с 5,5-литров V8, 388 к.с. и внушителните 530 нютонметра въртящ момент (М 273). AMG моделите са още по-мощни, но определено не са толкова дискретни. А точно там е силата на 500, който буботи много сдържано с двойната си ауспухова система, но при желание е бърз колкото Porsche 911 от същата година, без обаче да губи благородството си. Благодарение на параметричното си кормилно управление 1,9-тонният автомобил се управлява с един пръст.

Лесен за поддръжка: капаците се отварят двустепенно, до максимум близо 90 градуса. Дори и моторният отсек на 5,5-литровия V8 (вдясно) не е претъпкан

При 500 окачването серийно е Airmatic. Едва ли е възможно нещо по-добро! И това е странна констатация за един близо 13-годишен автомобил. Но въздушното окачване може и да развали настроението на собственика, ако компресорът се повреди и трябва да платите 3200 лева за смяната му. Предишният собственик на тестовия автомобил вече е направил това, както се вижда при прелистването на тежката папка с множество фактури от сервиза. Малките до средни ремонти като вариатора на разпределителните валове (740 лева), въздушната помпа на изпускателната система (3200 лева) или шарнирите на окачването са натрупали сума за ремонти от над 20 000 лева за изминалите години. Като тя не включва сервизното обслужване и консумативите. Дори и само смяната на предните спирачни дискове и накладки е по-скъпа с 400 лева спрямо базовите модели. Затова по-добре да изберете някой от базовите двигатели, при които разходите са значително по-ниски. При дизелите бихме препоръчали 220 CDI (от 12 000 лева). Благодарение на високия си въртящ момент и пъргавите реакции той е достатъчно мощен и позволява разход на гориво под 7 литра. При 500 трябва да сте готови за поне двойно по-висок разход. Освен това дизеловият двигател работи изненадващо изискано. Поради сложните системи за пречистване на отработените газове модерните дизелови агрегати не работят толкова спокойно. Пробегът от 230 000 километра почти не личи на дизеловия модел, трансмисията 5G-Tronic обаче не превключва толкова нежно като 7G-Tronic на 500.

За сметка на това реагира по-приятно на нежните докосвания на педала на газта при маневриране. 7-степенната автоматична трансмисия изисква по-сърцато натискане на педала на газта. При проверката на подемник забелязахме заваръчни работи при дизеловия модел. Водата, която се е събирала в задната напречна греда в областта на подрамата, е довела до корозия на един болт. И впоследствие задната ос се е откъснала при спиране. Рядкост, но не и единичен случай. Ако търсите 211 с дизелов двигател с Eвро 6, няма да намерите такъв. Алтернативата е бензинов 200 (от 15 000 лева).

Двигателят с мощност 184 к.с. изразходва между 9 и 10 литра във всекидневието. Естествено, при високи обороти 1,8-литровият агрегат не звучи особено хармонично. Но леко грубото задвижване на компресора не е много дразнещо. То по-скоро приканва към сдържаност, която доста добре подхожда на Е-клас. Който между другото дори и със стоманени пружини на предната ос вози забележително добре. При 200 К купувачите трябва да следят за шумове от ангренажната верига. Тя се превръща в слабост едва при пробег над 200 000 километра. А повечето 200 Kompressor вече са с подобен пробег.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Land Cruiser на старо: внимавайте с дизела!

18
окт.
2017

Въпреки че наближават десетата си година, Land Cruiser 120 все още са относително скъпи. Заслужава ли си да инвестираме в тях?

Card image cap
Всичко, което трябва да знаем за дюзите

21
февр.
2018

Коксуване и замърсяване често пъти възпрепятстват нормалната работа на дюзите за впръскване на горивото. В най-безболезнения случай за отстраняването на проблема помагат добавките

Card image cap
Opel Agila за 2000 лв.: изгоден и просторен

23
юни
2017

По-къса от Corsa, повече място, отколкото при Astra: Opel Agila залага на вътрешните благодетели. Добра идея ли е този автомобил?

Card image cap

В последния брой:

Архив >