Как се представя 3-цилиндровата KIA Stonic след 100 000 км? (ТЕСТ)


5
май
2021

СЪЩЕСТВУВАТ ПРЕДРАЗСЪДЪЦИ спрямо някои тестови автомобили у моите колеги. Моделите с 6 или повече цилиндъра гарантират усмивка по лицата им, а малките автомобили с малки 3-цилиндрови мотори ги карат да правят такива физиономии, сякаш им предстои посещение при зъболекаря.

Така пристигането в гаража за модели за продължителни тестове на AUTO BILD на Stonic с цвят Флорида-жълто през юли 2018 не бе посрещнато много ентусиазирано. Работен обем 998 cм³, 120 к.с., механична трансмисия. Страхотно. При това сравнително непознат модел. От 2017 г. насам в Германия са продадени около 20 000 броя Stonic. Още първите страници в дневника на автомобила говорят за преосмисляне. Редакторът от отдел „Новини“ Петер Фишер намира „кросоувър външността за сдържана, удобна и просторна за класа си“. Хенинг Хинце пък смята, че Stonic e „изненадващо добър малък автомобил с голям комфорт на пътуване и добра маневреност“. „Кореецът“ направи фурор и на шефския етаж.

Семпло, функционално, прегледно: в Stonic всеки ще се справи без ръководство за експлоатация

Томас Хиршбергер написа след изминати 1000 километра: „Колата доставя истинско удоволствие. Първоначално 3-цилиндровият звук присъства доста, но разгръщането на мощността е страхотно.“ Това се нарича перфектен старт. Аплаузи. И стоп. Друг колега от AUTO BILD имаше лек дуел с един камион. Може ли студената деформация на ламарините да бъде за сметка на Kia? Не. Скоро жертвата излезе като нова от сервиза. Накрая на продължителния тест трябваше да бъдат оценени 27 пълни страници от дневника на автомобила, като от 30 написани впечатления от колеги трябва да бъдат извадени плюсовете и минусите на Stonic.
Бързо става ясно: Stonic продължава с адмирациите до самия край на теста. Форматът му се харесва. Предлаганото място е доста щедро за SUV с формат на малък автомобил – както отпред, така и отзад. Качването на предните седалки получава доста похвали. Освен това 3-цилиндровият мотор си спечели приятели, предлагайки достатъчно тяга за всекидневието и не на последно място и заради убедителния си разход на гориво.

Когато обаче го настъпите, жаждата става голяма. Петер Фишер обяснява след едно пътуване със Stonic: „Тогава разходът на гориво може да спре дъха ти.“ Освен това окачването нерядко прави някои водачи и пасажери недоволни. Напречните фуги и дупки биват предавани доста осезамо към пасажерите – познат проблем при Kia. Корейците го интерпретират като спортно.

ТОВА КАЗВА KIA ЗА ВОДНАТА ПОМПА

„Теч от водната помпа е довел до загуба на антифриз. Специалистите вече са запознати с анализа, тъй като досега този феномен не ни е известен сред моделите ни. При необходимост тази част би била безплатно заменена в рамките на гаранцията на производителя Kia за пробег от 150 000 километра или седем години от датата на регистрацията.“

Изравнителният съд на антифриза не осигурява добра видимост

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин