2020
Пандемията c Covid-19 има тежки икономически последствия, а един от най-силно засегнатите сектори е автомобилният. Кризата в Германия бележи удар при регистрациите на нови автомобили, какъвто не е виждан от обединението на ФРГ и ГДР. За миналия месец са направени първоначални регистрации на 215 100 коли, с 38 процента по-малко спрямо март 2019, съобщават от Сдружението на автомобилната индустрия VDA. Общо за първото тримесечие спадът при регистрациите на нови автомобили е 20 процента (приблизително толкова е и у нас по непотвърдена информация).
Производителите реагират на свиващото се търсене с намаляване на продукцията. Германските автомобилостроители например са направили общо 287 900 коли за март – с 37 процента по-малко спрямо същия месец на предходната година. Но какви са сценариите пред автомобилния сектор в дългосрочен план? Именно тях изследва проф. Щефан Братцел от Center of Automotive Management (CAM) и обобщава в рамките на Automotive Performance Monitor 2020.
Преглед по страни
Според сценарните изчисления на САМ в световен мащаб автомобилният пазар ще се свие със 17 процента. На цялата планета се очаква продажбите на автомобили да паднат с 15 млн. до 68 млн. В Европа се очаква свиването на пазара да бъде в рамките на 21 процента, докато в САЩ търсенето вероятно ще падне със 17 процента. За най-големия пазар на планената – китайския, вероятно загубите ще бъдат в рамките „само“ на 10 процента. Предпоставка за тези данни е сценарий, според който ограниченията в обществения живот, а с това – и в производството, бъдат в рамките на 6-8 седмици. От друга страна, проф. Братцел взима под внимание в изчисленията, че компаниите ще получат финансова подкрепа от правителството. Ако обаче едно от двете условия не бъде изпълнено, се очаква доста по-сериозен спад в търсенето на автомобили.

Продължете на следващата страница