Как електромобилите могат да свалят цената на електроенергията – поне засега


19
ян.
2022

Honda си партнира с швейцарския консорциум V2X като част от следващата стъпка в бизнеса с управлението на енергия. В рамките на сътрудничеството японският производител ще осигури 50 броя от новия си електрически модел за компания за споделени автомобили. Когато не обслужват споделени пътувания, колите на Honda ще бъдат използвани в иновативния проект с функцията за двупосочно зареждане, както от мрежата към автомобила, така и от него към електрическата мрежа. За целта, компанията осигурява и 35 броя от технологичното устройство Honda Power Manager. Това ще гарантира възможност за възстановяване на енергията за редица градски и крайградски обекти в Швейцария.  

Пробният период на V2X включва първото в света масово приложение на конфигурацията COMBO-CCS (Combined Charging System) с двупосочна функционалност: в момента Honda „e“ е единственият електромобил на европейския пазар, позволяващ едновременно зареждане и разреждане стандартно за европейските зарядни системи, което го превръща в идеално решение за експеримента.

Honda Power Manager е двупосочна система за управление на енергийния поток, която свързва електрическото превозно средство към електрическата мрежа и прави възможен обмена и разпределянето на електроенергия помежду им. Освен това стабилизира мрежата и осигурява използването на възобновяеми източници на енергия.

HONDA AND V2X SUISSE CONSORTIUM TO ADVANCE VEHICLE-TO-GRID CHARGING TECHNOLOGY IN SWITZERLAND

В рамките на проекта общо 50 бройки от модела Honda „e“ ще бъдат разпределени между 40 обекта в цяла Швейцария. Един-единствен екземпляр Honda „e“, включен в двупосочна зарядна станция, е в състояние да върне обратно до 20 кВт към електрическата мрежа. Това не само я стабилизира в случаите на повишена необходимост от потребление, но и намалява стойността на услугата.

С помощта на облачна IT платформа, разработена от член на приятелския консорциум sun2wheel, устройството Honda Power Manager е в състояние да управлява наличната мощ за всеки електромобил в рамките на 15-минутни цикли, за да регулира потока на електричество. Схемата ще позволи на Honda проверява връзката между честотата на използването на автомобила и операциите V2G (подаване на електричество от автомобила към мрежата), операционното време, броя операции и как всичко това влияе на комфорта на потребителите.

Honda се стреми към създаването на устойчиво общество с нулев вреден отпечатък върху заобикалящата среда, докато същевременно допринася за свободата в придвижването и разширява приложенията на възобновяемите източници на енергия.

Проектът ще стартира ефективно от септември 2022 г. и ще продължи до края на 2023 г. В него участват Mobility, EVTEC, sun2wheel, tiko, Novatlantis и ETH Zurich. Подпомаган е от Швейцарската федерална служба по енергетика.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин