2021
SUV-овете и off-road автомобилният сегмент набират популярност в последните години. Всички тези автомобили се характеризират със сравнителено голям клиренс и като цяло имат включено постоянно или включващо се задвижване на четирите колела. Това е идеална конфигурация за придвижване дори и когато сте извън асфалтовите пътища. За да имат контрол, на меки и кални повърхности, чакъл и дори скалист терен, особено начинаещите в офроуд шофирането трябва да спазват няколко основни правила. В края на краищата, за разлика от обществените пътища, в гората няма пътна помощ.
Офроудът е основното предназначение на гумите General Tire. Марката се разглежда като експерт в 4х4. „Автомобилните производители трудно разбират дали техните автомобили някога са се движили по off road пътища“ споделя Матиас Барц, Мениджър Бизнес развитие на General Tire. „Така че в завода все повече SUV-ове се оборудват с автомобилни гуми за асфалтови пътища, включително и истински off road машини и пикапи. Проблемът е, че тези гуми не са достатъчно устойчиви на повреди, а също така нямат необходимото сцепление при загуба на контакт с пътя“. Така че ако планирате да шофирате off road не можете да продължите без да смените гумите. Известни производители като General Tire имат гуми за всички терени в своята продуктова линия, които могат да предложат балансирано представяне както на пътя така и извън него.

„Специалните off road продукти като Grabber AT3 посрещат ежедневните очаквания на модерните SUV-ове, пикапи и off road автомобили, с предимството на отлично предаване на задвижващите и спирачни сили благодарение на многобройните ръбове за сцепление върху протектора, които се захващат за всякакъв вид терени“ добавя Анджелика Какарес, 4х4 продуктов мениджър в Continental.
„Тези гуми са предназначени предимно за използване по неутъпкани пътища“. Казва Барц „Истинската гума за кални пътища се представя добре дори в дълбока кал, със своята проектирана стабилност и твърди протекторни блокове, които предпазват от наранявания борда от предмети на пътя и извън него“.
За да осигурим максимално сцепление на пътя и извън него, Матиас Барц препоръчва коригиране на налягането според условията на употреба: „Информацията, предоставяна от производителя на автомобили в ръководствата за употреба, разглежда движение по aсфалтови пътища. На груби терени, контактът с пътя ще се подобри при намаляване на налягането с около 10%. Това ще увеличи контактната площ и сцеплението. На пясък, понижаването на налягането може да достигне от 25% до 40%. На много меки повърхности налягането може да бъде понижено до 50% в сравнение с препоръките на производителя“.

General Tire: Ноу-хау отвъд гумите
Поради дългата си история в off road индустрията експертизата на General Tire отива отвъд гумите. „Ако автомобилът ти е заседнал в калта, е време да останеш спокоен. Някои прости трикове ще ти помогнат да продължиш“, препоръчва Матиас Барц. „Всичко, което помага на гумите да увеличат сцеплението си, е полезно. Например, може да опиташ да отстраниш калта от колелетата с помощта на лопата. Или можеш да поставиш стелките от автомобила си под колелата. В гората можете да използвате дори пръчки. Друг вариант е да опитате да си помогнете с бордовете на гумата, като внимателно местите волана настрани“.
В най-лошия случай, автомобилът ви трябва да е оборудван с комплект за спешни случаи. Това включва ръкавици, лебедка с въже, колан или верига, като идеалния случай ще ви трябват също лопата, брадва и колан за захващане на дърво. За автомобили без лебедка, експертът съветва да не се използва крик. General Tire публикува още съвети и трикове за офроуд шофиране на този линк.