Как да си монтираме темпомат?


5
авг.
2019

Който познава безкрайните магистрали без завои отвъд Океана, не се изненадва, че круиз контролът е измислен именно в САЩ. Първоначално разработена за железниците, системата круиз контрол намира приложение в автомобилната индустрия в края на 50-те години. Само няколко години по-късно темпоматът беше наличен и в Германия. Междувременно практичният помощник се е превърнал в част от стандартното оборудване за много нови автомобили. Предимствата на круиз контрола са очевидни: автомобилът поддържа автоматично скоростта с натискане на бутон, доста по-прецизно, отколкото водачът може да го прави с десния си крак. В действителност тази функция за поддържане на постоянно темпо може да спести малко гориво, но круиз контролът по същество е чиста функция за комфорт, предназначена да облекчи водача и да направи дългите пътувания по-приятни. Преди всичко, който пътува в лек трафик, понякога може да изминава няколкостотин километра по магистрала без да се налага постоянно да натиска газта.

При кои автомобили може да се постави допълнително темпомат?

По принцип важи правилото, че осъществимо е (почти) всичко. За поставяне на круиз контрол без сериозни усилия обаче трябва да има няколко предпоставки. В идеалния случай производителят предлага круиз контрол за този модел така или иначе, тогава поставянето обикновено става бързо и лесно. По принцип обаче автомобилът трябва да има поне един електронен педал на газта, в противен случай са необходими допълнителни сервомоторчета. Освен това на пазара трябва се предлага кит за круиз контрол специално за конкретния модел автомобила. Освен това монтажът обикновено си заслужава само при автомобили с автоматична трансмисия, тъй като обикновено при изкачване на наклон круиз контролът може да има затруднения да поддържа зададената скорост.

Как се процедира при следпродажбения монтаж?

Често темпоматът бива контролиран чрез лостче на волана. Ако автомобилът се предлага с круиз контрол, често пъти е достатъчно единствено да смените съответното лостче и да „обучите“ контролния модул. Понякога се налага и смяна на самия волан, тъй като бутон за регулиране на темпомата са разположени във волана. В зависимост от модела и възрастта на автомобила обаче може да се наложи и сложно ново окабеляване. Понякога трябват и допълнителни превключватели, които трябва да бъдат разположени някъде по таблото.

може да спести малко гориво, но круиз контролът по същество е чиста функция за комфорт

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Рисковете при неправилно налягане на гумите

1
ное.
2017

Неточното налягане в гумите не само ще ви коства по-висок разход на гориво, но може да стане дори причина за катастрофа. Таблиците за налягането и постоянните проверки ще ви предпазят от проблеми

Card image cap
Употребявани автомобили: комбита за млади бащи до 9000 лева

3
ян.
2017

Голям заден капак, много място, ниска цена: комбитата от среден клас са мултифункционални таланти и често са много изгодни

Card image cap
Renault Megane на старо: има проблем в електрическата инсталация

17
ян.
2018

Много по-добър от своя предшественик - но проблемите в електрическата инсталация при Megane остават.

Card image cap
Употребявани автомобили: за какво да внимаваме в пъстрия свят на Smart?

9
мар.
2017

В интернет е пълно с евтини Smart-ове на малко километри. Мини-автомобил с макси-проблеми?

Card image cap
Употребявани автомобили: Най-добрите бензинови модели от 7 класа

10
сеп.
2016

При бензиновите модели правилото дълго беше: икономични или доставящи удоволствие. Комбинацията изглеждаше почти невъзможна. Но това се промени отдавна. Тези 7 концепции въодушевяват и като употребявани автомобили

Card image cap

В последния брой:

Архив >