2016
Всестранните таланти са на мода! В наши дни автомобилите ни трябва да се справят с най-разнообразни задачи – да ни возят до работното място, да караме с тях децата на детска градина и да ходим на пазар. В един момент багажното пространство се оказва недостатъчно – тогава търсим кутия за покрива или специална стойка за задната част на колата. Всички тези решения за увеличаване на товарния обем не са лоши.
Но има и по-добро: например да превърнем автомобила във влекач с помощта на теглич. Практичната кука прави колата значително по-функционална – защото с това приспособление можете да изградите цяла композиция – било то с ремарке за коне или с каравана. А при повечето модели няма значение дали тегличът е поставен още от завода, или е монтиран на по-късен етап.
В търговската мрежа се предлагат различни решения. Най-съществената разлика при системите е дали те са неподвижни или демонтируеми, в т.ч. и електрически. Първият вариант е най-евтин, а при втория няма да имате досадна стърчаща кука отзад (заради която в Гърция например може да ви глобят!). При третия вариант, луксозното изпълнение, само с натискане на бутон главата се скрива автоматично отдолу.
Монтажът на теглича не бива да бъде оставян на лаици – ако имате дори най-малко съмнение, че ще може да се справите с операцията, най-добре се обърнете към специализиран сервиз. Обикновено монтажът на куката и стойката не е толкова труден, по-сложно е прокарването и свързването на кабелите – в зависимост от модела, може да се наложи то да бъде до кокпита. А това означава, че тапицерията в интериора трябва да бъде демонтирана, а понякога – да бъдат прокарани съответните пътища. Нашата препоръка е при всички случаи да бъде използван 13-полюсен щекер. Той е актуален като техника и задължителен, ако тегличът се употребява и за стойка за велосипеди.
Разберете кои са трудностите при монтажа

4. Затягане на болтовете: Рамата се монтира. Важно е да затегнете болтовете с предписания въртящ момент.

5. Прокараване на кабелите: В зависимост от модела може да се наложи кабелите да бъдат положени до кокпита, което може да се окаже сложна задача.
С малко грижи главата ще живее колкото автомобила

1. Смазване: Лапата се върти върху главата, малко смазка намалява триенето, а с него се намалява и износването.

2. Грижа за електрическата система: Влагата е предпоставка за проблеми. Спреят отвежда влагата и осигурява по-добро контактуване.

3. Износване на главата: Ако един теглич е използван непрекъснато в продължение на дълги години, може да се наложи той да бъде сменен.