Как да дрифтиш като световен шампион?

Новата Toyota GT86 най-сетне може да дрифти. Ние я тествахме. На лед. С един от най-добрите пилоти на света. Тук той ни показва как се прави

1303
2017

Сметката се оказва вярна. Мощността на спонтанно реагиращия атмосферен двигател може да се дозира особено прецизно. Тягата към задните колела нежно се превръща в странично поднасяне, задницата на GT се контролира плавно. Заимстваната от моторните спортове система за контрол на стабилността позволява относително големи ъгли на поднасяне, понякога активира спирачката на вътрешните колела и почти незабележимо балансира задницата на границата преди пълното завъртане. Така че Toyota наистина постига чисти и дълги дрифтове с минимални корекции с волана и фино натискане на педала на газта.

 

ДРИФТЪТ КАТО ДИСЦИПЛИНА ОТ МОТОРСПОРТА

С ШПАЙКОВЕ И УЛТРА КОРМИЛНО УПРАВЛЕНИЕ

Специалният GT86 с 1000 к.с. не само танцува на леда, той го раздробява. Световният шампион Аасбо е ненадминат

Дрифтът като спортна дисциплина: пилотът на Toyota Фредрик Аасбо шофира само настрани. През 2015 година той стана световен шампион в САЩ. В Европа Аасбо кара GT86 с мощност 1000 к.с. с 3,4-литров двигател от Supra и турбокомпресор (Borg Warner EFR). Автомобилът е преработен специално за дрифт, предните колела могат да се завъртат под екстремно голям ъгъл. Мощта от 1600 нютонметра се подава към задните колела от 4-степенна секвенциална скоростна кутия. При каране по сняг Toyota Express Service 86-X CA ползва 3-милиметрови шпайкове, които са монтирани в протектора на конвенционални зимни гуми. По принцип професионалистът инициира дрифтовете само с ръчната спирачка (която е хидравлична) и контролира подаването на мощност не само с газта, но и със съединителя.

На финала да разкажем и за фейслифта на GT86: освен LED светлините, променените материали в интериора и новите брони той е свързан преди всичко с едно: движението с вратите напред за най-голяма радост от шофирането.

Технически данни

Двигател 4 цилиндъра, Boxer, отпред надлъжно • Работен обем 1998 см3 • Мощност 147 кВт (200 к.с.) при 7000 об./мин • Макс. въртящ момент 205 Нм при 6400 об./мин • Макс. скорост 226 км/ч • 0–100 км/ч 7,6 сек Задвижване задно/6-степ. трансмисия  Резервоар 50 л • Д/Ш/В 4240/1775/1320 мм Багажник 243 л  Тегло (празен) 1222 кг Разход EU-Mix 7,8 л А95Н/100 км Емисии CO2 180 г/км Цена от 59 600 лева (за Германия)

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин