Как да дрифтиш като световен шампион?

Новата Toyota GT86 най-сетне може да дрифти. Ние я тествахме. На лед. С един от най-добрите пилоти на света. Тук той ни показва как се прави


13
мар.
2017

ИЗЛИЗА, че просто трябва много внимателно да регулирате няколко миниатюрни болта…

При Toyota това се нарича фейслифт. Имам предвид новото GT86. Но това спортно купе всъщност изобщо не се нуждаеше от повече. GT86 живее благодарение на своята слава на машина за шофиране, на механичната автентичност, на добрия контакт между водача и пътя. Пътя ли? Не и днес. Не и тук. Тук, на Полярния кръг в Рованиеми, Финландия, има само сняг и лед. И Фредрик Аасбо, световният шампион по дрифт. И аз, майсторът по дрифт на AUTO BILD. По това време на годината денят продължава 3 часа. Така че да тръгваме със снежното чудовище. От Toyota говорят за фини настройки на окачването и ESP. По-твърди пружини, амортисьори с оптимизирано триене (тоест по-меки), заден стабилизатор с по-голям диаметър (по-твърд) – всичко това позволява на GT да завива по-чисто и пъргаво. Допълнителните заваръчни точки и другите мерки за повишаване на здравината на каросерията осигуряват по-добра обратна връзка, а по-малкият волан – по-добър контрол. Дотук добре. Но има и още нещо: нов режим за шофиране Track. С натискане на бутон GT86 може да навлиза по-дълбоко в граничния режим и позволява контролирани дрифтове.

Фредрик и аз тествахме новия режим на серийно GT 86. Тук, в Северна Финландия, всички автомобилни производители тестват моделите си за издръжливост на студ и при агресивно шофиране по сняг и лед. Това, от една страна, щади гумите, а и е доста по-безопасно. А най-хубавото сега е, че световният шампион по дрифт Фредрик Аасбо ще ни покаже как тази Toyota се движи настрани. Но първо малко теория: дрифтът не е нищо повече от контролирано поднасяне на задницата. Водачът коригира това с бързо завъртане на волана в обратна посока и след това води автомобила в завоя под лек ъгъл спрямо посоката на движението. Дрифтът има славата на високо изкуство сред спортните пилоти, а вече е и отделна дисциплина в моторните спортове. Там се дават оценки, но ние търсим само удоволствието. Ние ще ви покажем как се поддържа балансът между умелия дрифт и срамното поднасяне.

 

Двигателят работи спокойно в диапазона между 3000 и 3500 оборота на трета предавка. По-високи обороти не са необходими, защото под товар и близо до червената зона на оборотомера 2-литровият боксер звучи напрегнато. И въпреки това: пулверизирането на мощността в снега е страхотно удоволствие и поне тук, на затворената отсечка без други автомобили, не е свързано с почти никакъв риск.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Голямата гордост на малкия град

13
апр.
2017

В източнобаварското градче Родинг бе създаден спортен автомобил, който благодарение на карбоновата си конструкция е екстремно лек. Направихме тест из родното градче на модела

Card image cap
Едно зареждане за 1200 лева

13
ное.
2017

Обем на резервоара 590 литра, собствено тегло 5,2 тона. Как се управлява толкова голям автомобил? Ние решихме да опитаме

Card image cap
Клубът на супербързите: Aston Martin DB11

26
юли
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
10 американски автомобила, за които не сте чували: Local Motors Olli

14
февр.
2018

Колите на Dodge, Ford, Lincoln, Chevrolet или Cadillac са познати и обичани и в Европа. В САЩ обаче има още много малки производители на автомобили

Card image cap

В последния брой:

Архив >