Как да дрифтиш като световен шампион?

Новата Toyota GT86 най-сетне може да дрифти. Ние я тествахме. На лед. С един от най-добрите пилоти на света. Тук той ни показва как се прави


13
мар.
2017

ИЗЛИЗА, че просто трябва много внимателно да регулирате няколко миниатюрни болта…

При Toyota това се нарича фейслифт. Имам предвид новото GT86. Но това спортно купе всъщност изобщо не се нуждаеше от повече. GT86 живее благодарение на своята слава на машина за шофиране, на механичната автентичност, на добрия контакт между водача и пътя. Пътя ли? Не и днес. Не и тук. Тук, на Полярния кръг в Рованиеми, Финландия, има само сняг и лед. И Фредрик Аасбо, световният шампион по дрифт. И аз, майсторът по дрифт на AUTO BILD. По това време на годината денят продължава 3 часа. Така че да тръгваме със снежното чудовище. От Toyota говорят за фини настройки на окачването и ESP. По-твърди пружини, амортисьори с оптимизирано триене (тоест по-меки), заден стабилизатор с по-голям диаметър (по-твърд) – всичко това позволява на GT да завива по-чисто и пъргаво. Допълнителните заваръчни точки и другите мерки за повишаване на здравината на каросерията осигуряват по-добра обратна връзка, а по-малкият волан – по-добър контрол. Дотук добре. Но има и още нещо: нов режим за шофиране Track. С натискане на бутон GT86 може да навлиза по-дълбоко в граничния режим и позволява контролирани дрифтове.

Фредрик и аз тествахме новия режим на серийно GT 86. Тук, в Северна Финландия, всички автомобилни производители тестват моделите си за издръжливост на студ и при агресивно шофиране по сняг и лед. Това, от една страна, щади гумите, а и е доста по-безопасно. А най-хубавото сега е, че световният шампион по дрифт Фредрик Аасбо ще ни покаже как тази Toyota се движи настрани. Но първо малко теория: дрифтът не е нищо повече от контролирано поднасяне на задницата. Водачът коригира това с бързо завъртане на волана в обратна посока и след това води автомобила в завоя под лек ъгъл спрямо посоката на движението. Дрифтът има славата на високо изкуство сред спортните пилоти, а вече е и отделна дисциплина в моторните спортове. Там се дават оценки, но ние търсим само удоволствието. Ние ще ви покажем как се поддържа балансът между умелия дрифт и срамното поднасяне.

 

Двигателят работи спокойно в диапазона между 3000 и 3500 оборота на трета предавка. По-високи обороти не са необходими, защото под товар и близо до червената зона на оборотомера 2-литровият боксер звучи напрегнато. И въпреки това: пулверизирането на мощността в снега е страхотно удоволствие и поне тук, на затворената отсечка без други автомобили, не е свързано с почти никакъв риск.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Шест Saab-a в един

26
юни
2017

Пер Екстрьом е построил уникално купе от различни модели

Card image cap
Дуел на двa свята: Tesla Model S срещу Dodge Charger Hellcat

29
ное.
2015

Без значение дали от V8 или електромотор – 700 к.с. звучи супер яко, но и неразумно. Както и примамливо. Коя от американските коли ни харесва повече?

Card image cap
Тези красиви олдтаймери навършват 50 години – Lamborghini 400 GT 2+2

11
мар.
2016

През 1966 година са създадени едни от най-въодушевяващите автомобили, от Alfa Romeo Spider до Pontiac GTO. Тази година тези красиви класики навършват 50 години!

Card image cap

В последния брой:

Архив >