Какво трябва да знаем за WLTP?


21
дек.
2018

ДОСЕГА ПО ПРИНЦИП автомобилите винаги харчеха значително повече от обявеното от производителите. И за това си имаше причина. И тя се наричаше NEDC. Този „Нов европейски цикъл на движение“ предписваше на производителите как да измерват разхода на гориво и емисиите. Или по-точно: как имат право да го правят.
Защото този метод нямаше почти нищо общо с реалността. На хартия автомобилите винаги бяха по-икономични отколкото на пътя.

Тестът WLTP
От 1 септември производителите трябва да сертифицират всичките си модели по WLTP. Това означава: всеки автомобил, който можете да купите от дилъра, трябва да е преминал тест по WLTP. Естествено, не конкретният автомобил в шоурума, а такъв със същата конфигурация от двигател и трансмисия. WLTP е абревиатура на Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure. За всеки автомобил този тест продължава 30 минути. През това време изпитателният стенд симулира движение в града, по междуградските пътища и по магистралите. Автомобилът се ускорява до 131 км/ч, спира, после ускорява отново. През това време се измерва колко и какви вредни емисии излизат от изпускателната система. След това от емисиите на СО2 инженерите изчисляват колко гориво изразходва един такъв автомобил. Но защо WLTP създава толкова проблеми на автомобилните производители? Защото има твърде малко изпитателни стендове и прекалено много модификации автомобили. Само при VW например има 26 варианта на двигателя и трансмисиите, освен това под внимание се вземат и множество допълнителни оборудвания. В момента VW сертифицира автомобилите си на три смени на 21 изпитателни стенда, което е свързано с много усилия и време. Производителите засега са изтеглили от продажба моделите, които все още не са сертифицирани.
WLTP измерванията са задължителни за всеки нов автомобил. Тоест не само за новите модели, но и за всички, които се произвеждат от години и които все още се предлагат. И тъй като сертифицирането по WLTP е скъпо, някои производители си го спестяват при определени модели. Например тези с малко търсени двигатели. И те не се предлагат в момента.

Тестът RDE
В допълнение към WLTP измерванията на изпитателен стенд се провежда и RDE тест. Още една абревиатура: Real Driving Emissions. При този тест като „раница“ върху автомобила се монтира измервателна апаратура. С нея той се движи по пътя, като тестовата отсечка не е толкова точно дефинирана като при WLTP. RDE тестът е задължителен само за модели, които са изцяло нови на пазара или са били подложени на фейслифт. От 1 септември 2019 година RDE вече ще е задължителен и за всички нови автомобили, продавани от дилърите – каквато е сега ситуацията с WLTP.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
С новото Maserati Levante S пустинята оживя!

27
ян.
2018

Първият SUV на Maserati ще получи за моделната 2018 година актуални асистиращи системи и ще бъде в крак с модата по отношение на техниката

Card image cap
Tinger Track S380 срещу Lada Niva 4×4

1
февр.
2016

Тук драпа руското танкче! AUTO BILD ви предлага сравнение на верижна машина срещу култов офроудър

Card image cap
Новият Audi Q7 e-tron: Ще успее ли да се справи с маратона?

10
сеп.
2016

Динозавърът вече има електромотор! Участвахме с него на маратона на Хамбург – ще успее ли да измине отсечката от 42,195 километра?

Card image cap
Чисто новата MX-5 срещу зрялото Z4

31
дек.
2015

Новата MX-5 получи безброй похвали и суперлативи. Сега топмоделът се изправя срещу отдавна доказалото се BMW Z4

Card image cap

В последния брой:

Архив >