Какво смята шефът на Mercedes за бъдещето на електромобилите? (ИНТЕРВЮ)

2511
2024

От 2026 г. електрическите модели ще се доближат визуално до класическия дизайн на Mercedes. В интервю шефът на компанията Ола Келениус разкрива как ще изглежда пътят на компанията към бъдещето

AUTO BILD: По всичко личи, че в момента Mercedes иска да намали разходите и да направи производството си по-ефективно, например чрез стандартизация и употреба на общи компоненти. Но как това ще се впише в стратегията на Mercedes като луксозна марка? Няма ли опасност тя да загуби ексклузивност – точно това, което клиентите очакват от Mercedes?

Ола Келениус: Марката Mercedes процъфтява благодарение на своя ексклузивен характер. Това, което клиентите оценяват в нашите продукти, е, че им предлагаме нещо специално: висококачествени материали, изключителен дизайн, най-новите хардуерни и софтуерни технологии и най-високите стандарти за качество и безопасност. Мога да уверя всички почитатели на нашата марка: да, ние работим, за да направим нашата компания още по-ефективна икономически в бъдеще, но преди всичко искаме тя да стане по-мощна и по-ярка. Последното важи преди всичко за нашите продукти. Работим върху постоянно подобряване на клиентското изживяване, както и върху вдигането на нашата ефективност.

Mercedes планира да се откаже от обозначението EQ и да се върне към класически имена като C-, E- или S-класа. Ще остане ли този план? И това не означава ли също, че може да бъде наложен единен дизайнерски език за всички модели – какъвто в момента е случаят с G-класата? След това клиентът би могъл да реши дали иска да кара S-класа на ток или с ДВГ…

Звездата на нашите автомобили е нашето обещание: Mercedes-ът си е Mercedes – независимо от задвижването. Ние създаваме перфектния автомобил за желанието на всеки клиент. С ъпдейта на EQS, който вече се предлага с изправената звезда на Mercedes върху предния капак, започнахме да въвеждаме нов дизайнерски език при нашите електромобили. След това от 2026 г. ще променим окончателно начина на оформление. Нашите електромобили ще следват „класическия“ дизайн на Mercedes и веднага ще могат да бъдат разпознавани като Mercedes.

„Най-доброто или нищо“ – от край време това е рекламният слоган на Mercedes. Но с оглед на трансформацията не е ли време за нов слоган, който да подчертава това? И ако да, в каква посока ще вървите?

Звездата на Mercedes е атестат за качество, който казва повече от всеки слоган. Но, разбира се, винаги започваме нови кампании. С кампанията „Because it’s a Mercedes-Benz“ ние подчертаваме детайлите, специалните характеристики и най-вече иновациите, върху които Mercedes-Benz стъпва. Читателите на AUTO BILD знаят, че за последните почти 140 години сме направили много – особено по отношение на безопасност, качество, комфорт и дизайн, които формират същността на марката Mercedes-Benz.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв