2025
Тази Tesla Model S не е зареждана от шест месеца. Не става обаче, ако искате да пъхнете кабела, да я заредите и да потеглите.
Дългите периоди на престой не са добри за никой автомобил. Напълно изтощената батерия на Tesla ви изправя пред напълно нови предизвикателства, откриха ютюбърите от „Autoalex v2“.
Просто зареждане не е възможно
Произведен през 2017 г. Model S 90D престоял на паркинг шест месеца, без да бъде зареждан. Но се оказва, че не е възможно просто да заредите автомобила и след това да потеглите! Tesla няма да разпознае, че се зарежда и следователно няма да акумулира никаква енергия.
Подобно на конвенционалните автомобили, електромобилите също имат дванадесет волтов акумулатор за електрическата система освен високоволтовата батерия за захранване на електромотора. Но ютюбърите не могат лесно да стигнат до него, тъй като тази Tesla с напълно изтощена батерия не може да бъде отключена.
Аварийното отключване е повредено
За механично отключване на предния капак има издърпващи се жила в арките на предните калници, тъй като акумулатора се намира отпред зад предния багажник. Но се оказва, че жилата били толкова ръждясали, че се скъсали при издърпване.
Дори горещата линия на Tesla не успява да помогне на ютюбърите. Препоръчително е да закарате автомобила в сервиз. В крайна сметка предният капак е отворен достатъчно, за да може отключващия механизъм да бъде освободен през пролуката с отвертка.
Бутане до уолбокса
След успешна смяна на дванадесетволтовия акумулатор възниква следващият проблем. Tesla не само има проблем с мухъл вътре след половин година стоене навън, но и дисплеите не светват. И нещо още по-лошо: електрическата ръчна спирачка не може да бъде освободена.
Следователно Model S трябва да бъде бутан до уолбокса на съседна фирма. Добрата новина: веднага след като кабелът за зареждане е пъхнат, Tesla започва да зарежда. След една нощ зареждане, ръчната спирачка също вече може да бъде освободена.
Дисплеите остават черни
Дисплеите обаче първоначално остават черни. Решението: дванадесетоволтовият акумулатор е изключен за още една седмица. При повторно свързване двата екрана се връщат към живот.
След шест месеца без зареждане Tesla показва две грешки: системата за следене на налягането в гумите изглежда не работи правилно и предпазителят на акумулатора трябва да бъде сменен.