BMW Серия 3 E30, Mercedes 190 (W 201), VW Passat B2 и Ford Sierra: всеки запален по класическите автомобили от 80-те фен би искал да прибере тези модели в гаража си. Но Opel Ascona C (1981-1988) сякаш е позабравен, въпреки че за времето си е един от най-продаваните автомобили в средния клас. Opel произвежда общо 1,7 милиона бройки от модела. Много от тях са изчезнали или са в окаяно състояние. Особена рядкост е спортният SR/E с 1,8-литров инжекционен двигател и 115 к.с.
OБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА OPEL ASCONA В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
Ascona C се справяше добре в сравнителните тестове и дори спечели „Златния волан на AUTO BILD”. В крайна сметка тя беше наистина добре конструирана, лека, просторна и модерна. Външните пропорции също бяха идеални. Този автомобил имаше за цел да бъде разумен, без излишен шик. Един от рекламните лозунги гласеше: „Opel Ascona. Разумен без доплащане.“ Но моделът не беше особено спортен. Нито Рьорл се е състезавал с Ascona C, нито в гамата е имало „наточена“ версия. И все пак, вариантът SR/E разполага със 115 к.с. Малко след ланисирането си той е изпреварен от също толкова мощния Kadett D GTE, а развиващата 130 к.с. Ascona GT „пада“ от Kadett E GSi с aналогична моторизация.

Opel Ascona SR/E е много рядка
1,6-литровата Ascona SR с 90 к.с. и спортен волан влезе в продажба още с пускането на модела. По нея почти нямаше хром, а долната част винаги беше боядисана в черно или антрацит. През август 1982 г. дойде 1,8-литровият инжекционен агрегат с мощност до 115 к.с. в SR/E; но GT замени модела още през октомври 1984 г. Не е известно колко SR/E са произведени. „Изобщо не търсен Ascona“, признава Себастиан Хансен (32) от Любек, собственик на 1.8 SR/E. Хансен е от семейство заклети фенове на Opel. През 2011 г. се появява обявата за SR/E. „Като го видях, си казах, че изглежда страхотно“, споделя Хансен. За 900 евро той купува автомобила с цял куп резервни части. „Почти навсякъде имаше ръжда. Започнах да ремонтирам Opel-a, но през зимата на 2011 г. го позабравих в гараж“, казва специалистът по застраховки на класически автомобилни. „През 2018 г. семейството ми незабелязано го открадна от гаража ми – и на 30-ия ми рожден ден автомобилът стоеше готов пред вратата ми!“ А Хансен вече знае, че сребристият седан с четири врати всъщност е като златна мина. В момента той е поръчал да му изработят нови липсващите букви SR/E. По данни на Classic Data текущата пазарна стойност на Opel Ascona C SR/E (цена като нов през 1983: 21 435 марки) е 6500 евро в състояние 2 и 3300 евро в състояние 3.