Гордън Мъри направи наследник на легендарния McLaren F1. T.50 притежава високоборотен V12 атмосферен двигател и струва цяло състояние. Информацията!
Gordon Murray Automotive T.50 е неофициалния наследник на McLaren F1. Това не е случайност, а се дължи на факта, че духовният баща на F1, Гордън Мъри, е имал намерение отново да реализира представата си за суперспортист. Резултатът е разполагащият с 663 к.с. GMA T.50 – може последният аналогов суперспортен автомобил.
GMA ще произведен само 100 екземпляра от T.50 – на много висока цена!
Също както и McLaren F1 от 1993 спортистът със средно разположен мотор е триместен автомобил с разположена в средата шофьорска седалка, атмосферен V12 двигател, механична скоростна кутия и карбонов монокок. И също като McLaren F1 T.50 е лимитиран на 100 екземпляра и с милионна цена. Приблизителната цена на T.50 е близо 6,2 милиона лева. Доставките ще започнат през януари 2022 г.
При T.50 леката конструкция не е маркетингов трик
Още по-лек от McLaren F1: T.50 е с тегло от само 986 килограма – горе-долу колкото Mazda MX-5 или на половината на Bugatti Chiron! Ниското тегло на T.50 се постига чрез тежащ под 150 кг карбонов монокок и карбонови части на каросерията. Дизайнът на T.50 е сравнително изчистен и без излишна украса под формата на ръбове и спойлери. От GMA подчертават, че са залагали на интелигентно управление на аеродинамиката. На разположение на водача са шест аеродинамични режима (Auto, High downforce, Streamline, Braking, Test, Vmax).
Механична скоростна кутия и аналогови уреди
Друга особеност на T.50: за създателите от Gordon Murray Automotive не е била важна максималната скорост, а цялостният пакет и преживяването при шофиране. Така оформлението на кокпита с разположената в средата шофьорска седалка, ръчни скорости и аналогови уреди не следва нито една модерна тенденция.
V12 на Cosworth със съотношение от 170 к.с. на литър работен обем – без турбо!
3,9-литровият V12-атмосферен двигател е създаден в сътрудничество със специалистите на тема двигатели от Cosworth и тежи само 178 килограма. Максималните обороти са 12 100 – най-високите в сериен модел. Малко преди ограничителя на V12 двигателя при 11 500 об/мин се достига максималната мощност от 663 к.с. Това отговаря на съотношение от 170 к.с. на литър. Дори при турбодвигател това би било впечатляващо – да не говорим за атмосферен мотор. За сравнение – 4-литровият атмосферен агрегат на 911 GT3 RS има съотношение от 130 к.с. на литър. Типично за атмосферните двигатели максималният въртящ момент на T.50 е сравнително малък – 467 Нм. Относно динамичните характеристики на T.50 засега няма информация.