Какво може SUV-кабриолетът на Volkswagen?


8
апр.
2020

При автомобилите въпросът за кокошката или яйцето не стои на дневен ред. Първо се е появило кабриото (именно такова е бил първият автомобил), а SUV-ът е сравнително нова мода, зародила се с появата на Toyota RAV4 преди повече от 25 години. Щурата маркетингова идея за смесването на двата автомобилни „вида“ в един – като при Nissan Murano CrossCabrio и открития Range Rover Evoque, до момента не се доказа като успешна. Сега обаче и Volkswagen се пробва. Golf Cabrio? Спрян от производство? Откритият Beetle? Няма наследник. И така се отваря място за „топлес“ T-Roc. В закритата си версия той се продава като топъл хляб. Защо производителят да не пробва и как ще върви като кабриолет?

1.5 TSI пасва идеално на открития T-Roc

След първия тест установяваме, че шансовете на модела да се наложи всъщност са много добри. Да започнем с дизайна. Загубата на двете врати и покрива, от една страна, отива на малкия SUV – но от друга страна, тази комбинация няма да се хареса на всеки – нещо нетипично за марката. В класа, в който Volkswagen конкурира MINI Cabrio, това определено ще помогне. Още повече че T-Roc вече е доказал своите практични таланти – като удобното качване, приятно високата позиция на седене, добрия обзор (поне напред, назад е леко ограничен при затворен гюрук). Да не забравяме и приятното пътно поведение. След като 1,5-литровият турбодвигател преодолее леката слабост в ниски обороти, той радва водача с нежната си работа, приятното разгръщане на тягата и добрите „маниери“ на трансмисията.

Балансиран: T-Roc Cabrio се радва на добра настройка на окачването и на директно кормилно управление.

Volkswagen уцелва правилните настройки

На всичко това пасва и окачването, което успява да комбинира комфортна возия и стабилност на пътя. Кормилното управление пък радва с директните си реакции. Каросерията е толкова устойчива на усукване, че докато шофирате няма да усетите липсата на покрив – за целта просто ще трябва да погледнете нагоре. Е, вероятно най-чувствителните задни части ще почувстват леко „потреперване“. Звучи прекрасно, но нека изброим и недостатъците. Да започнем с качването отзад – за него при затворен гюрук ще са ви необходими качества на акробат. И ако все пак успеете да се заврете на втория ред, не става по-добре. Мястото за коленете е твърде ограничено, а със сгънат гюрук вятърът в косите е прекалено силен. Toчно като в открито MINI. И като изключим тези минуси, откритият Volkswagen е добра комбинация между кабриолет и SUV.

Извод

Не е трудно да заобичате този Volkswagen. Талантите на SUV, комбинирани с тези на кабриолет? Да, звучи екзотично, но е по-практичен от MINI и затова има добри шансове да се наложи.

Технически данни на Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI DSG

Двигател: 4-цил. с турбо Работен обем: 1498 куб.см Макс. мощност: 110 кВт (150 к.с.) при 5000 об/мин Макс. въртящ момент: 250 Нм при 1500 об/мин Задвижване: предно, 7-степ. DSG-трансмисия Д/Ш/В: 4268/1811/1512 мм Тегло: 1540 кг Обем на багажника: 284 л 0-100 км/ч: 9,6 сек Макс. скорост: 205 км/ч Разход: 6,8 л/100 км А95Н Емисии CO2: 160 г/км

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >