2019
Новият трицилиндров еднолитров двигател с турбокомпресор и 100 или 117 к.с. вече се предлага и с дългоочакваната на българския пазар автоматична трансмисия. В градския трафик и при ниски скорости CVT прави изключително релаксиращо впечатление. С ниски обороти, без напрежение и с изключително качествен звук от музикалната уредба BOSE в купето, досадните столични задръствания вече може да се преглъщат великодушно. При подаването на повече газ по софийския Околовръстен път или при резки изпреварвания Micra мигновено напуска завидното си медитативно състояние на йога спокойствие: обожаваният в Азия и често критикуван в Европа „ластичен ефект“ (увеличаване на скоростта при константно ниво на шум от двигателя) продължава да се усеща въпреки изкуствено имплантираните степенни предавки. Ако това ви дразни, по-добре е да си вземете Micra със серийна петстепенна механична скоростна кутия. Но за класически градски автомобил автоматиката определено си остава предимство.
С тези нововъведения актуалният еднолитров IG-T напълно отговаря на нивото на европейската конкуренция. По-малкият вариант с механична предавка с максимален въртящ момент от 160 Нм за 10,9 секунди ускорява до скорост от 100 км/ч и може да продължи максимално до 184 км/ч. Автоматичната версия Xtronic ускорява за 13 секунди значително по-бавно, освен това максималната й скорост е по-ниска (177 км/ч), а максималният въртящ момент е по-слаб от варианта с ръчни скорости (144 Нм).
Със CVT нямате възможност да минете в ръчен режим от централния скоростен лост, но за сметка на това разполагате на волана с елегантни перца, които с любезното съдействие на електрониката симулират за водача превключване на скорости. И двете версии обаче категорично са много икономични. С ръчка разходът ви на 100 км е едва 4,6 литра, а с автоматика само с 0,3 л повече. При това новото поколение двигател има не само 10 к.с. повече спрямо предходното (0,9-литров мотор), а и изразходва половин литър по-малко гориво.
По данни на Nissan конфигурацията със 117 к.с. развива максимална скорост от 195 км/ч, ускорява до 100 км/ч за 9,9 секунди и е оборудвана с препоръчителната 6-степенна скоростна кутия. Разходът тук е точно 5 литра на 100 км. За повечето заинтересовани версията със 100 к.с. вероятно ще е напълно достатъчна. С тях тежащата 1,2 тона Micra е отлично оборудвана откъм мощност, при всевъзможни обороти липсват характерните за много други трицилиндрови мотори вибрации. Окачването на 4-метровия японски самурай е твърдо, но в никакъв случай некомфортно.
Освен това в интериора правят впечатление много фини и елегантни детайли: кожени седалки от алкантара и ексклузивни изработени повърхности от карбон. В багажника разполагате с достатъчно място (300 л), като пространството се увеличава значително при свалени облегалки на втория ред. Пак там на по-дълги пасажери ще им е малко тясно, ако пътуват от София до морето, но както вече стана дума, Micra е перфектният градски автомобил.
TEХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател бензинов 3-цилиндров турбо Работен обем 999 см3 Мощност 74 кВт/100 к.с. Макс. въртящ момент 160 Нм при 2750 об./мин 0–100 км/ч 10,9 сек Макс. скорост 184 км/ч Разход 4,5 л/100 км СО2 103 г/км Д/Ш/В 3999/1743/1455 мм Междуосие 2,52 м Багажник 300 л Цена от 25 500 лева
ИЗВОД
С актуалната Micra Nissan отново е в изпреварващата лента. Този път в орбитата на градските автомобили. С икономичен двигател и удобна автоматика моделът едва ли ще остане в мъртвия ъгъл на Corsa, Polo и Fiesta.