Какво може A1 Citycarver?


18
май
2020

Само един повдигнат Sportback или различен автомобил? В първия тест на модела, AUTO BILD ще ви разясни, какво може новото Audi A1 Citycarver.

Новото Audi A1 Citycarver  играе по особено талантлив начин ролята на стилен SUV. Но дали малкото Audi наистина може нещо? Ще си проличи след първия тест. Къде е мястото му в директното сравнение с вече доказалите се малки SUV-ове? Ще разгледаме обективни критерии като динамични характеристики, спирачен път, разходи и размери. Няма да пропуснем и субективните аспекти: какъв е измиджът на модела, успешен ли е дизайнът, доставя ли автомонбилът удоволствие от шофирането?

В класа на четириметровите модели няма благородна конкуренция

Престиж: Audi предлага малко по-скъпия благороден бонус – естествено той се предава и на най-малкия модел в гамата. Жалко, че Citycarver няма право да носи Q от SUV-номенклатурата на Audi. Така повечето хора гледат на автомобила като на специален модел на A1 Sportback. Какво обаче помага на Citycarver по отношение на престижа? В лигата на най-малките Audi няма конкуренция. BMW, Mini и Mercedes не участват в сегмента на четириметровите модели. А в сравнение със Citroen, Ford и компания Audi определено има по-голяма притегателна сила. Citycarver успява умело да прикрие роднинската си връзка с VW T-Cross и с Polo.

LED-мигачи с динамична светлинна функция

Дизайн: всъщност е модерен. Приликата с A1 Sportback не може да бъде прикрита – Citycarver е по-висок и има по-голям клиренс. Иначе изглежда мощен и спортен, прецизен в детайлите. Предпазната кора на дъното на автомобила е от пластмаса, а спойлерът на покрива е от репертоара на S-Line, а пластмасовите дъги на калниците изглеждат като допълнително оборудване. Характерната радиаторна решетка кара автомобила да изпъква сред масата. Във вътрешното пространство е доста висококачествено. Предлага се дори амбиентна светлина – това действително показва характер на високия клас. Също много рядък детайл са и LED-мигачите с динамична функция. Все пак и двете екстри се доплащат.

По време на теста Citycarver не се представи много убедително

Удоволствие: тестовият автомобил бе оборудван с 1.0-литров 3-цилиндров мотор със 116 к.с. Това е достатъчно за максимална скорост от 200 км/ч и спринт до 100 км/ч за под 10 секунди. Значително по-мощният (но и по-тежък със 100 кг) Citroën DS3 Crossback 130 не е по-бърз. 6-степенната трансмисия на Audi би трябвало да е по-прецизна, а турбобензиновият мотор – да е по-пъргав при потегляне. Изглежда доста опърничаво и звучи напрегнато. При развъртане 3-цилиндровият двигател също би трябвало да работи по-спокойно – при натоварване става доста шумен. Иначе със стегнатата си настройка лекото A1 създава настроение, спира отлично и се управлява фино.

18-цоловите джанти с гуми с размер 45 малко разваляха впечатлението от комфорта и предаваха във вътрешното пространство дори и най-малките неравности на пътя.

Извод: въпреки близкото роднинство с Polo, Citycarver създава впечатление за отделен модел. Той владее чудесно темата за лайфстайл-SUV-а. Внимание: въпреки всичко моделът си остава малък автомобил и предлага съответното място. Иначе Citycarver е богато оборудван по отношение на сигурността.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >