2017
Борбата за технологичната корона в дизеловият клас е изключително оспорвана: Audi оборудваха своя V8 битурбо с допълнителен електрически компресор. Чудовищният двигател в момента се монтира на SQ7 TDI и на чисто новия Bentley Bentayga Diesel. BMW разполагат само с редови „шестак“ – който при 750d наскоро бе дооборудван с четвърти турбокомпресор. Но в момента при надпреварата по отношение на мощността печели Audi – с 435 срещу 400 к.с.
Задвижването на дизеловия колос е неописуемо
- Надлъжна динамика: но това далеч не е всичко: чрез допълнителен управляващ блок MTM извличат от агрегата допълнителни 70 к.с. – тоест вдигат мощността до 505 к.с. След тунинга въртящият момент е повишен от 900 до 960 Нютонметра. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 4,5 секунди; до 200 км/ч тунингованият модел изпреварва серийния с 0,8 секунди. Еластичността на всички предавки също е подобрена с няколко десети от секундата. Единствено максималната скорост остава непроменена: тя е ограничена до 250 км/ч. Ако това не ви е достатъчно, трябва да изберете Cayenne S Diesel – той развива 252 км/ч.
- Странична динамика: въодушевяващо е колко пъргаво и спокойно можете да се движите с едно Q7. Защото въпреки теглото и размерите си демонстрира впечатляваща пъргавина. Която до голяма степен се дължи и на пакета за окачването Advanced (опция). Той включва активна стабилизация срещу наклоняване, електронен спортен диференциал на задната ос и четири завиващи колела.
Цената може да стресне дори и почитателите на тунинга
- Емоция: системата Active Sound не е за всеки, но тя успешно неутрализира дразнещия дизелов звук. „Подострена“ от MTM, скритият в ауспуха високоговорител звучат още по-сочно.
- Всекидневие: тунингът явно не е довършен докрай: при първия тест SQ7 TDI на MTM ни подразни с неприятни вибрации. Но при следващия всичко беше перфектно. Все пак шофирахме предсериен екземпляр: одобрението от TÜV се очаква след около 6 седмици, още не е ясно и дали 22-цоловите ковани джанти изобщо ще бъдат разрешени.
- Цена/мощност: със специалното окачване и керамичните спирачки дори „заводското“ Audi SQ7 струва над 200 000 лева. Цената на тестовия автомобил бе близо 240 000 лева. Но поне разходът е повишен със само 0,7 литра.
Извод
Почитателите на въртящия момент, които се нуждаят от много място, няма да изберат кое да е Audi Q7 – а задължително SQ7 TDI с окачване Advanced: огромният SUV е неочаквано пъргав, благодарение на повишената от MTM мощност ви притиска в седалките още по-силно – и звучи по-мощно. Минусите? Непроменената максимална скорост и проблемите със сроковете за доставка.