Какво може хибридният SUV E-Pace P300e с 3-цилиндров двигател?


21
юли
2021

Компактен SUV с 3-цилиндров турбодвигател и електромотор! AUTO BILD тества Jaguar E-Pace P300e в планините в провинция Хесен.

Тази работа със зареждането от контакта не е непременно най-горещото откритие в автомобилната индустрия. Макар, че всички го правят. Но Jaguar по малко по-различен начин с Plug-in хибрид. Тестваме E-Pace, по-малкият от двата SUV-а на британците.

Plug-in-E-Pace залага на 3-цилиндров турбодвигател

Дългият 4,40 метра компактен SUV, който е на пазара от януари 2018 г. сега е освежен. Ние обаче няма да говорим тук за това, а ще се съсредоточим над задвижването, което ви осигурява постоянна усмивка на лицето – в нашия случай по пътя от Кронбергв Таунус (Хесен, Германия) до Гросе Фелдберг. Макар, че в началото бяхме много скептични. Тъй като британците са имплантирали на Plug-in-хибрида с цена от 116 500 лв. 3-цилиндров двигател, какъвто се слага в малки коли като Toyota Aygo или Opel Corsa. Три цилиндъра в тази лига – позволено ли е това? Категоричният отговор: да, когато има помощ от електромотор. При този Jaguar нещата изглеждат така: отпред работи 1,5-литров 3-цилиндров турбодвигател, който мобилизира 200 к.с. и 280 Нм максимален въртящ момент.

На задната ос има разполагащ със 109 к.с. електромотор, който се притичва на помощ, като общо двата агрегата разполагат с 309 к.с. системна мощност, както и с (от значение за пътуването ни в планинския района) – 540 Нм максимален въртящ момент. Освен това и много пъргава 8-степенна автоматична трансмисия, която може да бъде командвана и от лостчета на волана. Резултатът: спонтанно реагиране още от 1600 оборота. Благодарение на балансиращия вал двигателят не вибрира и работи много спокойно. 6,5 секунди до темпо 100 км/ч и спокойно можете да забравите предразсъдъците си относно трите цилиндъра в 2,2-тонен SUV! Защо всъщност го правят в Jaguar? Разбира се, че за да пестят гориво. По време на нашето планинско пътешествие разходът бе 9 л/100 км, но когато компактният SUV се движи изцяло електрически в продължение на 55 километра (по WLTP), тогава разходът е 2 литра. Ако истината е някъде по средата, то пестенето на гориво е нашето ново хоби! А почти 120 000 лв. базова цена са си доста пари.

ИЗВОД: 3-цилиндров мотор в Jaguar? Добре дошли в новия свят. 120 000 лв. (в Германия) са много пари, но затова пък 309 к.с. от двигател с вътрешно горене и електромотор доставят голямо удоволствие.  Оценка на AUTO BILD: 5

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Jaguar E-Pace P300e

Двигател: 3-цилиндров, турбо, отпр. напр. плюс електромотор на задната ос • работен обем: 1498 cм³ • системна мощност: 227 кВт. (309 к.с.) • макс. въртящ момент: 540 Нм при 1600-4500 об/мин • задвижване: бензинов двигател на предната ос, електрическо задно задвижване • Д/Ш/В: 4395/1984-2088/1648 мм • собствено тегло: 2173 кг (DIN) • обем на багажника: 386 л • 0-100 км/ч за 6,5 сек • Vmax: 216 км/ч • разход на гориво: 2,0 л/100 км (А 95 Н) • CO2: 43 г/км • цена от 116 500 лв. (за Германия)

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин