2021
КОМБИ НАЦИЯ – германците като че ли са заслужили това определение. При Passat традиционно определението е категорично на върха: в актуалното поколение делът на седан версията е под 10 процента. Изборът на модели Variant е доста голям. Passat B8 (3G) е на пазара от 2014 г. Той е базиран на модулната платформа за модели с напречно разположен двигател на концерна VW, тоест по отношение на техниката е просто един удължен Golf VII. Това значи винаги турбодвигатели. При бензиновите мощността е от 120 до 240 к.с. GTE е от 2015 г. първият хибрид в историята на Passat. Ако проверите в интернет, бързо ще установите, че дори и по-новите употребявани екземпляри са с шестцифрен пробег. Затова съвсем умишлено не задавахме лимити при тестовия ни автомобил. За по-малко от пет години 2.0 TDI 4Motion Highline е изминал над 330 000 километра. Впечатляващо. Въпреки това нашият избраник изглежда съвсем невъзмутимо на пръв поглед. Да, многото километри по магистралата личат най-вече при фаровете, волана и износения скоростен лост. Затова пък ергономичните седалки изглеждат още доста свежи, надписите върху бутоните и превключвателите също.

Предлаганото място е обичайното огромно – типично за Passat. С вместимост на багажника от 650 до 1780 литра моделът слага в малкия си джоб цялата комби конкуренция – с изключение на Mercedes E- клас и Skoda Superb Combi. По време на тестовото шофиране нашият Passat не демонстрира типичните за модела слабости. Потеглянето и превключването на предавките на 6-степенната DSG трансмисия стават без придърпване – нетипично при такъв голям пробег. Двойното задвижване също функционира много добре, като при необходимост включва и задните колела. Внимавайте за дефектна помпа на Халдекс съединителя. Иначе при движение със скорост 100 км/ч във вътрешното пространство е тихо и спокойно. 190-те конски сили и 400-те нютонметра на 2-литровия дизелов агрегат са напълно достатъчни за най-лявата лента – при това с разход около 6 л/100 км. Ако искате по-голяма мощност, то можете да се насочите към 2.0 TSI с 272, респективно 280 к.с., или към BiTDI с две турбини, 240 к.с. и 500 нютонметра. Тук трябва да внимавате и да проверите дали смяната на ангренажния ремък е извършена навреме. При BiTDI тя се прави още след 120 000, а не както при другите дизелови мотори – след 210 000 километра. Проверяващите често обръщат внимание по време на техническия преглед върху спирачките и амортисьорите, което не е учудващо с оглед на големите пробези на модела от Волфсбург.

При първия технически преглед има чести оплаквания и от теч на масло – струва си преди покупка да огледате дъното на автомобила. Проверяващият не оглежда асистентите, камерите и навигацията, които често се развалят. Затова тествайте внимателно преди покупка – иначе могат да възникнат високи разходи за ремонт. Като цяло обаче междувременно Passat е безпроблемен и значително по-надежден от своя предшественик (B6), който въпреки преработката през 2010 г. (след това B7) в техническо състояние си е от 2005 г. Там тема на дискусия беше софтуерът за манипулация при дизеловите двигатели – за щастие B8 не е засегнат. Относно цените: стартът е от около 20 000 лв., при положение че не се боите от големи пробези. В този случай обаче с не толкова богато оборудване, с ръчни скорости и с малък двигател. Затова по-добре да инвестирате малко повече (около 26 000 лв.) и ще получите 150 к.с., ниво на оборудване Comfortline и пробег под 100 000 километра. DSG струва с около 2000 лв. повече.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ VW PASSAT B8
Продължете на следващата страница