2016
Представяне: три варианта на каросериите при фейслифта
След около 4 години производство третото поколение на Seat Leon бе подложено на фейслифт. Леките модификации, както и новите брони отпред и отзад, както и LED мигачите позволяват на Leon да изглежда по-свеж. Seat обновиха компактния Leon малко преди неговия брат VW Golf, чието седмо поколение ще бъде подложено на фейслифт през ноември 2017 година. Освен това „испанецът“ трябва да е конкурира с изцяло новата Opel Astra от 2015 година и наскоро модернизираното Audi A3. И докато се спекулира, че при четвъртото поколение ще отпадне версията на Leon с 3 врати, след фейслифта моделът продължава да се предлага с три варианта на каросерията: с 3 и 5 врати, както и като комбито ST, което се предпочита от около 35 процента от купувачите. В компактния клас са важни голямата палитра от двигатели и добрата свързаност на смартфоните. Освен свързаността за клиентите все по-важни стават и асистиращите системи.
Първите ни впечатления
AUTO BILD изпробва версията с турбодизел и 115 конски сили. Двигателят ни „грабва“ още от първите километри – защото агрегатът се чувства като по-мощен, отколкото е в действителност. Моторът реагира спонтанно на газта – и сякаш спринтът от 0 до 100 км/ч се извършва по-бързо от обявените в заводските характеристики 9,5 секунди. При това агрегатът е много еластичен – изпреварванията с него изобщо няма да ви притесняват. Максималният въртящ момент от 250 Нм е достъпен още от 1500 об/мин – затова няма да ви се налага да превключвате често предавки. При това дизелът имат спокоен ход на работа и дори при максималната скорост на Leon от 193 км/ч не е прекалено шумен. Кормилното управление е много прецизно. Асистенът за следене на лентата не само предупреждава водача със звукови сигнали – но и прави доста самоуверени корекции чрез волана.