2022
Suzuki представи обновения S-Cross: с нова предна част, нова задна част, отчасти нов кокпит – дали това не е просто фейслифт на представения през 2013 г. SX4? От Suzuki ни оборват: „Освен покрива, всички части по каросерията са нови, това е нов модел с по-свежи технологии.“
Е, нека проверим дали е така. С моторите ще бъде лесно: защото се предлага само един! На клиентите няма да им бъде трудно да избират: само предно или двойно задвижване, 6-степенна ръчна скоростна кутия или 6-степенна автоматична (още не се предлага на българския пазар), четири нива на оборудване, осем цвята – това е всичко.
Да тестваме първо задната седалка. Ау: главата се удря в покрива! За човек с ръст 1,80 метра оптималното място за сядане определено не е отзад. Но: тестовият автомобил е с електрически панорамен покрив (сериен само в топнивото GLX). При последваща проба на S-Cross със стандартен таван мястото се оказва достатъчно. Японците са освежили кокпита, големият екран (9 инча) на навигацията е като таблет и е разположен на нивото на очите, като управлението на инфотейнмънт системата е много лесно дори докато шофирате. Показанията по таблото са лесно четими – тук ще се ориентирате без проблем.
От Suzuki обаче са оставили твърдата пластмаса, а нито един голям смартфон не се побира в отделението под панела на климатика и не може да бъде зареждан индуктивно. Нашият тестов автомобил е „мек“ хибрид със 129 к.с. и задвижване на четирите колела, автоматична трансмисия и боя металик. Към момента за българския пазар клиентите могат да поръчат само ръчна скоростна кутия, а цените стартират от 49 990 лева за изпълнението на предно задвижване. Богатото серийно оборудване включва Dual Sensor Brake Support, камера за заден ход, LED-фарове, предупреждение и предотвратяване напускането на пътната лента, предупреждение за криволичене, разпознаване на пътни знаци, асистент за потегляне по наклон, предупреждение и асистент за аварийно спиране, инфотейнмънт система със 7-инчов тъчскрийн, автоматични фарове, USB-вход, адаптивен темпомат, климатик и др. Освен всичко това клиентите получават и гаранция 7 г./150 000 км.
Ако държите на 4х4, ще трябва да отделите минимум 55 990 лева – но тогава ще получите и по-високото ниво на оборудване GL+ със следене на мъртвата зона (Blind Spot Monitoring), система за следене на напречен трафик отзад, автоматични чистачки, 2-зонов автоматичен климатик, отопляеми седалки, безключов достъп и др.
Накрая завъртяхме странното въртящо се копче до скоростомера, за да видим какъв разход е отчел бордовият компютър: 7,3 литра на магистрала, 6,9 в града. Повече от прилично. Между другото, скоро клиентите ще могат да избират повече двигатели: Suzuki планира да пусне и пълен хибрид.
Но в крайна сметка: струва ли си парите? Определено – ако държите на практичните качества. 1,4-литровият турбобензинов двигател е комбиниран с 48-волтова система с интегриран стартер генератор, който със своите 14 к.с. осигурява по-пъргаво потегляне. И така малкият SUV се движи много уверено, без да страдате от липса на мощност. Но като цяло S-Cross е проектиран за спокойно придвижване – за което говори също настройката на кормилното управление и окачването. Високопрофилните гуми и клиренсът (18 см) гарантират, че няма да ви е страх от дупките по пътищата и от бордюрите.
Извод
Това Suzuki разполага с много богато серийно оборудване – което в голяма степен оправдава базовата му цена. Дължината на каросерията (4,30 метра) е напълно подходяща за града, а 129 к.с. са повече от достатъчни.