2019
КОЛКОТО МОЖЕ ПО-НИСЪК И ВИСОК, КОЛКОто е необходимо. Това мото при разработването на Peugeot 2008 не е ново, но казва нещата по точен начин. Клиентите обичат по-високата позиция на седене и офроуд усещането в един SUV, но пък не искат да плащат много повече. А как са се справили от Peugeot с новия SUV, който всъщност не е нов?
Изпробвахме това по време на теста на маскиран прототип. Още при директното сравнение с предшественика си проличава: малкият модел е пораснал значително. С 3 см на широчина, както и с цели 14 см на дължина. За сметка на това височината е редуцирана с 2 см до 1,54 метра. Теоретично. В действителност редуцирането на ръста се дължи на новите, по-компактни дъги на покрива. Нови LED светлини, големи джанти (диаметър 690 милиметра) и висока странична линия карат малкия SUV да изглежда по-внушителен и по-зрял.
Големият брат 3008 не е далеч. Впечатление, което се подсилва от просторния интериор. Тук по-голямата дължина е от полза най-вече за пасажерите и вместимостта на багажника (434 литра). С новите цветове се внася повече ведрост, а при задвижването хората от Peugeot са доста демократични: всеки модел ще може да се комбинира с всеки двигател. Това важи и за електрическата версия на модела, която ще се появи по-късно. Тя няма да се отличава на външен вид от версията с двигател с вътрешно горене.
Въпреки че от Peugeot продължават да твърдят, че става дума за прототип, впечатленията от теста са доста добри. 136 к.с. е мощността на електромотора, а в комбинация с батерията с капацитет 50 кВтч ще може да се изминат 310 километра (по WLTP). Батериите са разположени под седалките в дъното на автомобила. Така не се губи пространство за пасажерите и място за багажа. Това е предимството на новоразработената платформа CMP, която 2008 дели с Opel Crossland и DS 3 Crossback, и която дава възможност за интегриране на електрическо задвижване. Ако не ви се чака до средата на следващата година, когато ще се появи електрическата версия, то от края на 2019 г. можете да избирате между три бензинови варианта със 100, 130 или 155 к.с., а алтернативно има и дизелови версии със 100 или 130 к.с. 4-цилиндровите агрегати със самовъзпламеняване притежават необходимата култивираност, позната ни от французите.
С изключение на малко нервната автоматична предавателна кутия впечатлението за комфорт е на ниво. Стабилно и добре шумоизолирано, Peugeot се движи уверено напред. Инженерите са се отказали от спортната твърдост и 2008 е типично по френски уютно и приятно. По-малкото е повече. Преди всичко при един SUV.
Това ни харесва, а това не
Много място и комфорт с оглед на компактните размери. Предстои да се появи и електрическа версия. Управлението на кокпита обаче си остава сложно, а малкият волан е въпрос на вкус.