Какво може новото Peugeot 2008?


5
окт.
2019

КОЛКОТО МОЖЕ ПО-НИСЪК И ВИСОК, КОЛКОто е необходимо. Това мото при разработването на Peugeot 2008 не е ново, но казва нещата по точен начин. Клиентите обичат по-високата позиция на седене и офроуд усещането в един SUV, но пък не искат да плащат много повече. А как са се справили от Peugeot с новия SUV, който всъщност не е нов?

Изпробвахме това по време на теста на маскиран прототип. Още при директното сравнение с предшественика си проличава: малкият модел е пораснал значително. С 3 см на широчина, както и с цели 14 см на дължина. За сметка на това височината е редуцирана с 2 см до 1,54 метра. Теоретично. В действителност редуцирането на ръста се дължи на новите, по-компактни дъги на покрива. Нови LED светлини, големи джанти (диаметър 690 милиметра) и висока странична линия карат малкия SUV да изглежда по-внушителен и по-зрял.

Кокпит с 3D монитор и миниволан – от новото 2008

Големият брат 3008 не е далеч. Впечатление, което се подсилва от просторния интериор. Тук по-голямата дължина е от полза най-вече за пасажерите и вместимостта на багажника (434 литра). С новите цветове се внася повече ведрост, а при задвижването хората от Peugeot са доста демократични: всеки модел ще може да се комбинира с всеки двигател. Това важи и за електрическата версия на модела, която ще се появи по-късно. Тя няма да се отличава на външен вид от версията с двигател с вътрешно горене.

По-широк, по-дълъг, по-внушителен. Редакторът Малте Бютнер между старото и новото (още маскирано) 2008

Въпреки че от Peugeot продължават да твърдят, че става дума за прототип, впечатленията от теста са доста добри. 136 к.с. е мощността на електромотора, а в комбинация с батерията с капацитет 50 кВтч ще може да се изминат 310 километра (по WLTP). Батериите са разположени под седалките в дъното на автомобила. Така не се губи пространство за пасажерите и място за багажа. Това е предимството на новоразработената платформа CMP, която 2008 дели с Opel Crossland и DS 3 Crossback, и която дава възможност за интегриране на електрическо задвижване. Ако не ви се чака до средата на следващата година, когато ще се появи електрическата версия, то от края на 2019 г. можете да избирате между три бензинови варианта със 100, 130 или 155 к.с., а алтернативно има и дизелови версии със 100 или 130 к.с. 4-цилиндровите агрегати със самовъзпламеняване притежават необходимата култивираност, позната ни от французите.

С изключение на малко нервната автоматична предавателна кутия впечатлението за комфорт е на ниво. Стабилно и добре шумоизолирано, Peugeot се движи уверено напред. Инженерите са се отказали от спортната твърдост и 2008 е типично по френски уютно и приятно. По-малкото е повече. Преди всичко при един SUV.

Това ни харесва, а това не

Много място и комфорт с оглед на компактните размери. Предстои да се появи и електрическа версия. Управлението на кокпита обаче си остава сложно, а малкият волан е въпрос на вкус.

Задна част с вертикални LED светлини и преминаваща през цялата част лайстна, типична за марката

Още по темата

Card image cap
Първи сравнителен тест на освежения A-клас

4
ян.
2016

Надпревара в компактния клас. Какво е донесъл фейслифтът на А-клас? Сравнение на моделите с малки бензинови двигатели

Card image cap
По-близо до средния клас

3
окт.
2017

Като компактен модел Civic има голям успех с атрактивния си дизайн и солидната и иновативна техника - сега моделът вече се предлага и във версия седан

Card image cap
Kia Niro: aвтомобилът на бъдещето?

18
авг.
2017

Модерен кросоувър с хибридно задвижване – с появата си Kia Niro успя закратко да се превърне от новак в професионалист по темата

Card image cap
Skoda Kodiaq: чешкият Tiguan

11
юли
2016

През есента на 2016 г. Skoda ще представи официално Kodiaq. AUTO BILD вече успя да изпробва новия SUV – ето първите ни впечатления от него!

Card image cap
Първи впечатления от обновения Golf с 310 „коня“

28
мар.
2017

С фейслифта си Golf R получава не само десет конски сили повече, но и опционално полусликове и ауспух Akrapovic

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: