Какво може новият Golf със зареждане от контакта? (ТЕСТ)


5
ное.
2020

GTE звучи почти като GTI. Така и трябва – все пак и двете модификации на бестселъра разполагат с по 245 к.с. под предния капак. Но за разлика от GTI, при който работи 2-литров TSI, GTE е хибрид. При него за задвижването се грижат 1,4-литров TSI със 150 к.с., електродвигател с 80 кВт (110 к.с.), литиево-йонна батерия с капацитет 13 кВтч (при предшественика – 8,7) и 6-степенна DSG-трансмисия. Системната мощност е 245 „коня“.

През тъчскрийна се управляват всички възможни функции – включително и режимът на шофиране: чисто електрически или хибриден

Батерията може да бъде зареждана посредством рекуперация, от ДВГ в движение или с кабел. Последната опция отнема пет часа при стандартен домакински контакт (230 волта, 2,3 кВт), а при наличие на Wallbox или зарядна станция (360 волта, 3,6 кВт) – три часа и 40 минути. Функция за бързо зареждане няма.

Броните и праговете са специално за GTE, a фаровете LED Plus са серийни

245 к.с. – звучи доста добре, нали? И още на първото тестово шофиране около Волфсбург GTE удържа на обещанието си. Той потегля с електродвигател, „тегли“ мощно и тихо, изцяло на ток при скорост до 130 км/ч. От Volkswagen обещават изминаване на 62 км изцяло на електричество (47 – при предшественика) – естествено, по-късно ще проверим колко са в действителност.

Когато се намеси и агрегатът с вътрешно горене, синхронът им е безупречен. Електродвигателят със своя константен въртящ момент и пъргавият TSI играят рутинирано в ансамбъл и ускоряват автомобила уверено напред. DSG реагира фино. Производителят обявява 6,7 сек за спринта 0-100 км/ч и максимална скорост 225 км/ч: не е зле за хибрид, нали?

Багажникът на GTE разполага с обем 273 литра, докато при стандартния Golf разчитате на 381. Няма специално отделение за съхранение на кабела

Тежащият 1,6 тона GTE демонстрира прекрасна управляемост, окачването работи добре, от волана получавате прекрасна обратна връзка и като цяло – прекрасен баланс. Във Волфсбург това го могат.

Не ни допадна единствено управлението на инфоразвлекателната система. „Уредите“ в 10-инчовия дигитален кокпит са твърде малки, а „разходките“ из менютата през 10-инчовия тъчскрийн в центъра на кокпита са объркващи.

Цените за Германия стартират от 83 000 лева, вероятно тези за България ще бъдат малко по-ниски.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ НА VOLKSWAGEN GOLF 1.4 GTE

Двигател 4-цил. с турбо + електромотор Работен обем 1395 куб.см Системна мощност 180 кВт (245 к.с.) Макс. системен въртящ момент 400 Нм Капацитет на батерията 13 кВтч Пробег на ток 62 км (NEFZ) Задвижване предно/6-степ. трансмисия с два съединителя Д/Ш/В 4287/1789/1484 мм Тегло 1624 кг 0-100 км/ч: 6,7 сек Макс. скорост 225 км/ч Разход 1,7 л/12,4 кВтч (комб. по NEFZ) Емисии СО2 38 г/км

Под предния капак е доста пълно: 1,4-литров TSI със 150 к.с., електродвигател със 110 и 6-степенна DSG-трансмисия
Спортните седалки с интегрирани подглавници са серийни за GTE

Още по темата