2020
GTE звучи почти като GTI. Така и трябва – все пак и двете модификации на бестселъра разполагат с по 245 к.с. под предния капак. Но за разлика от GTI, при който работи 2-литров TSI, GTE е хибрид. При него за задвижването се грижат 1,4-литров TSI със 150 к.с., електродвигател с 80 кВт (110 к.с.), литиево-йонна батерия с капацитет 13 кВтч (при предшественика – 8,7) и 6-степенна DSG-трансмисия. Системната мощност е 245 „коня“.


Батерията може да бъде зареждана посредством рекуперация, от ДВГ в движение или с кабел. Последната опция отнема пет часа при стандартен домакински контакт (230 волта, 2,3 кВт), а при наличие на Wallbox или зарядна станция (360 волта, 3,6 кВт) – три часа и 40 минути. Функция за бързо зареждане няма.

245 к.с. – звучи доста добре, нали? И още на първото тестово шофиране около Волфсбург GTE удържа на обещанието си. Той потегля с електродвигател, „тегли“ мощно и тихо, изцяло на ток при скорост до 130 км/ч. От Volkswagen обещават изминаване на 62 км изцяло на електричество (47 – при предшественика) – естествено, по-късно ще проверим колко са в действителност.
Когато се намеси и агрегатът с вътрешно горене, синхронът им е безупречен. Електродвигателят със своя константен въртящ момент и пъргавият TSI играят рутинирано в ансамбъл и ускоряват автомобила уверено напред. DSG реагира фино. Производителят обявява 6,7 сек за спринта 0-100 км/ч и максимална скорост 225 км/ч: не е зле за хибрид, нали?

Тежащият 1,6 тона GTE демонстрира прекрасна управляемост, окачването работи добре, от волана получавате прекрасна обратна връзка и като цяло – прекрасен баланс. Във Волфсбург това го могат.
Не ни допадна единствено управлението на инфоразвлекателната система. „Уредите“ в 10-инчовия дигитален кокпит са твърде малки, а „разходките“ из менютата през 10-инчовия тъчскрийн в центъра на кокпита са объркващи.
Цените за Германия стартират от 83 000 лева, вероятно тези за България ще бъдат малко по-ниски.
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ НА VOLKSWAGEN GOLF 1.4 GTE
Двигател 4-цил. с турбо + електромотор Работен обем 1395 куб.см Системна мощност 180 кВт (245 к.с.) Макс. системен въртящ момент 400 Нм Капацитет на батерията 13 кВтч Пробег на ток 62 км (NEFZ) Задвижване предно/6-степ. трансмисия с два съединителя Д/Ш/В 4287/1789/1484 мм Тегло 1624 кг 0-100 км/ч: 6,7 сек Макс. скорост 225 км/ч Разход 1,7 л/12,4 кВтч (комб. по NEFZ) Емисии СО2 38 г/км

